ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است

ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است، اما متاسفانه با استفاده از کالای خارجی با هزینه خود برای بیگانگان شغل ایجاد می کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۲۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مسئله حمایت از تولید ملی، مسئله کوچکی نیست. امروز مسئله اقتصاد، موضوع اول کشور است و رویکرد کشور باید اقتصاد مقاومتی باشد که در تکانه ها و شرایط بحرانی خاص دوباره آسیب نبینیم.
به نظر می رسد که جامعه ما اعم از مسئولان، نخبگان، حوزه و دانشگاه و سطوح مختلف اجتماع هنوز به این سطح از ضرورت نرسیده اند که حمایت از تولید ملی چقدر برای کشور حائز اهمیت است. ضرورت مصرف و حمایت از کالای ایرانی به قدری دارای اهمیت است که باید برای آن یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی ایجاد شود.
ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است، اما متاسفانه با استفاده از کالای خارجی با هزینه خود برای بیگانگان شغل ایجاد می کنیم.
مصرف کالای خارجی با وجود نمونه مشابه آن درکشور، جفا به اقتصاد کشور و تولید ملی است ؛ حتی اگر کیفیت کالای ایرانی پایین تر باشد، بازهم باید اولویت کالای تولید داخل باشد.
خرید کالاهای داخلی و استفاده از تولیدات داخلی باعث افزایش اشتغال و همچنین باعث حمایت و تقویت اقتصاد کشور می شود. خرید کالاها و اجناس داخلی علاوه بر اینکه باعث به حرکت درآمدن چرخه تولید می شود، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.
خرید و مصرف تولیدات داخلی زمینه را برای صادرات این کالاها به خارج از کشور نیز فراهم خواهد کرد و باعث شکوفایی اقتصاد و تولید داخلی و معرفی بیشتر محصولات ایرانی در جهان خواهد شد.
مصرف ‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی ، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند مصرف (کالای داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد،بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛) یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
اقتصاد مقاومتی مانند پنجره ای است که آینده ای روشن را در مقابل دیدگان فعالان حوزه اقتصاد به خصوص صنعتگران و تولید کنندگان داخلی قرار می دهد.

 

منبع: هفته نامه ثارالله

ارسال نظرات