خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در نظر داریم در سال های آینده مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان را به متن جامعه انتقال دهیم و رقابت ها را در مساجد و کانون ها ودار القرآن ها برگزار کنیم تا خانواده ها از نزدیک شاهد رقابت فرزندانشان باشند.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۳۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طاهر علمی افزود: مسابقات قرآن وعترت با هدف تقویت ایمان، صفای دل و نشاط سازی و آشنایی با سبک زندگی ائمه اطهار برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ اسلامی گفت: این مسابقات ترویج سبک زندگی قرآنی و آشنایی با آموزه های دینی است وبه منزله تکریم دانش آموزان و دوستی هر چه بیشتر آن ها با قرآن است.

علمی اضافه کرد: مرحله آموزشگاهی و ناحیه ای این مسابقات در ۳۹ منطقه برگزار شده است و برگزیدگان به مرحله استانی رسیده اند که در مجموع نزدیک به سه هزارنفر در این مرحله هستند که ۱۶۰۰ نفر پسران و ۱۴۰۰نفر دختران را شامل می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، احکام، انشای نماز و اذان و مداحی است با این تفاوت که رشته های اذان و مداحی فقط برای پسران است و این مسابقات از ۲۷فروردین تا۳ اردیبهشت ادامه دارد.

علمی به مراحل بالاتر این مسابقات اشاره کرد وگفت: این مسابقات برای مقاطع متوسطه اول آخرین مرحله است اما برای مقاطع متوسطه دوم مراحل کشوری وجود دارد و حتما دانش آموزان شایسته تا مرحله بین المللی نیز پیش خواهند رفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: برای نفرات برگزیده استانی جوایزی در نظر گرفته شده است که به نفرات اول تا سوم اهدا خواهد شد.

علمی با اشاره به این که این مسابقات مختص دانش آموزان نیست، گفت: برای فرهنگیان هم مسابقاتی در نظر گرفته شده است که در 30 فروردین ماه برگزار خواهد شد و از نفرات برتر آن ها هم تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها