خبرهای داغ:
به همت بسیج هنرمندان شاهرود،مرایم تقدیراز عوامل و دست اندرکاران نمایش بزرگ بازخوانی واقعه غدیر سال ۱۳۹۶ شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۴۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، رئیس حوزه هنری استان سمنان و شهرستان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سالن ولایت فرمانداری شاهرود برگزار شد از عوامل و دست اندرکاران اجرای بازخوانی واقعه غدیر سال ۱۳۹۶ شاهرود با اهدا لوح و هدیه تحلیل شد.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود در این آیین باخیرمقدم به غدیریان شاهرود و دست اندرکاران برگزاری این کار مهم گفت: کسانی که در این کار آمدند از دل کار کردند و این گردهمایی به یاد آن روز‌ها که با جان و دل کار می‌کردند برگزار شد.
وی با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری فرماندهی سپاه شاهرود و آرزوی موفقیت در مسئولیت جدیدشان و اظهار تأسف از رفتن وی افزود: امروز فقط مقصود گردهمایی بود که شما باشید و نتیجه این برنامه که دو سال هست برگزار می‌شود رضایت مسئولین و مردم است.
رضا نوری از هنرمند پیشکسوت شاهرودی نیز در این جمع به نمایندگی از هنرمندان در سخنانی با بیان اینکه جاده هنر یک جاده یک طرفه الی الله است و جاده نیکی هاست گفت: باید با دو ماراتون رفت و باید پابرهنه رفت با چشم دل باید دید و با گوش دل باید شنید و اهل بیت چراغ هدایت و کشتی نجات هستند، وی با تاکید بر اینکه اگر در راه خدا و نیکی باشی نمی‌توان بی بهره از نور اهل بیت بود افزود: سوال اینجاست که چرا این کار ثبت نشد و در بین الحرمین اجرا نشد، در این بازخوانی روایت تولد مولا علی و تاریخ اسلام را به تصویر می‌کشید و باید در جهان اسلام اجرا میشد و پیشنهاد است برای امسال برنامه ریزی شود در نجف و بین الحرمین اجرا شود.
ابن هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی تصریح کرد: شورعشق این کار مانند همدلی دفاع مقدس و مثل دهه شصت بود که از همه چیز بریدند و صاحب همه چیز شدند. نعدادی از هنروران در برنامه از اهل سنت بودند و این عشق را نشان می‌دهد و اثرگذاری آن را در جامعه که باید قدر بدانیم.
در این آیین کلیپ هایی از بتزخوانی واقعه غدیر و پشت صحنه کار پخش و سخنان سرهنگ دامغانی در مورد این نمایش میدانی چون حصحض نداشتند به نمایش در آمد.
لازم به ذکر این این مراسم به همت کانون بسیج هنرمندان و همراهی حوزه هنری استان و شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها