خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت:هنرمندان باید آگاهانه عمل کنند و با هنر متعهدانه نسبت به اتفاقات واکنش و برای جامعه راهبری و چراغ محور باشند.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۵۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، داود یاراحمدی در آیین تجلیل از عوامل و دست اندرکاران برگزاری بازخوانی واقعه غدیر شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان در سخنانی با تقدیر از غدیرمندان عزیز و تعهدی که در بین این گروه بود افزود: تعهد شما سبب محقق شدن واقعه بازخوانی واقعه غدیر شد و هنر متعهد این است که در مسیر قرار گیرد.
وی با اشاره به تهدبدات خارجی خاطر نشان کرد: اگر بی تفاوت از کنار این موارد رد شدیم مفهوم هنر متعهد نخواهیم داشت و اگر در چارچوب یک فضای هنری حرف بزنیم برای مخاطب چیزی ندارد و پس نقش هنرمند چیست؟!
وی تاکید کرد: هنر متعهد یعنی در کلام امام راحل که می فرماید( شهادت هنر مردان خداست) آن تعهد به نمایش گذاشته می شود و این رشادت ها رخ دهد چون تعهد بوده است و امروز شهدای دفاع از حرم مثل شهید حججی شکل می گیرد که تعهد است.
یاراحمدی با بیان اینکه فرهنگ جامعه ای درست شکل گرفته که این تعهدات در هنرمندان آن متبلور می شود گفت: هنر متعهدانه روح جامعه است که در قالب حرکت متعهدانه هنرمندانه شکل گرفته باشد و اگر این فرهنگ در جامعه شکل بگیرد شیوه متعهدانه به جامعه نسبت به تولیدات ما نیز شکل می گیرد.
وی با اشاره به شعار سال و تعهدی که در آن هست افزود: هنرمندان باید شعار سال را برای جامعه شکل دهند در قالب اخلاق مداری نسبت به تولیدات جامعه و بار مسئولیت هنرمندان بسیار سنگین است و باید به نمایش بگذارند و نسبت به تولیدات داخلی جامعه را هدایت و قلقلک دهند.
رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به جریان نفوذ بیرون به داخل بیان کرد: این جریان در جامعه شکل می گیرد و تمام اهداف انقلاب را هدف قرار می دهد و هنرمندان باید آگاهانه عمل کنند و با هنر متعهدانه نسبت به اتفاقات واکنش و برای جامعه راهبری و چراغ محور باشند.
یار احمدی تاکید کرد: هم افزایی در بین دستگاه ها وجود دارد و باید امسال نسبت به سال قبل گام موثرتری برداشته شود و حرکت های هنری اثرگذار است و پول آنچنانی نمی خواهد و شما باید چراغ داری کنید و ما هم همراه شما هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها