سید محمد باقر عبادی گفت: از اعتراضاتی که در مورد سوء مدیریت سیف وجود دارد مربوط به موسسات مالی و اعتباری است،نحوه مدیریت این موسسات مالی به بدترین نحو ممکن انجام شد و متاسفانه حق و حقوق مردم ضایع شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۶۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز بیش از 60 نماینده مجلس شورای اسلامی، به رئیس جمهور نسبت به برکناری سیف رئیس کل بانک مرکزی، تذکر دادند. 

یکی از نمایندگان امضا کننده این تذکر هم نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بود.
 
حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: یکی از مهم ترین دلایل این تذکر، وضعیت لجام گسیخته قیمت ارز است که بنده در نطق میان دستور خود در هفته قبل هم نسبت به این موضوع تذکر دادم که مگر آقای سیف مشغول چه کاری بود که این افزایش قیمت را پیش بینی و مدیریت نکرد؟
 
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اعتراضاتی که در مورد سوء مدیریت سیف وجود دارد مربوط به موسسات مالی و اعتباری است افزود: نحوه مدیریت، جمع کردن و تعطیلی این موسسات مالی به بدترین نحو ممکن انجام شد و متاسفانه حق و حقوق مردم ضایع شد.
 
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تاسیس این موسسات مربوط به سالهای قبل بوده که در این خصوص باید بررسی و پیگیری شود که چه افرادی این مجوزها را صادر کردند، اما متاسفانه انجام تخلفات در این موسسات به دلیل نبود نظارت توسط بانک مرکزی انجام شد و پس از آن هم نحوه پیگیری این تخلفات و پرداخت حق و حقوق مردم به خوبی انجام نشد.
 
عبادی بیان کرد: این گونه مدیریت کردن موسسات مالی و اعتباری سبب سلب اعتماد مردم  و ضربه به نظام پولی و بانکی کشور می شود و در این خصوص آقای سیف به دلیل بی توجهی به صحبت ها و توصیه های نمایندگان مجلس، ضربه جدی زد.
 
وی ادامه داد: آقای سیف علاوه بر ناکارآمدی، مدیری مضر است که حیثیت و عملکرد دولت را زیرسوال برده است، در واقع با حضور این فرد، دیگر دولت نیاز به دشمن ندارد، اما متاسفانه این نحوه مدیریت علاوه بر ضربه به دولت، به نظام هم ضربه می زند.
 
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به شرایط پیچیده و بحرانی اقتصادی کشور، باید فردی اقتصاددان، مدیر و کارکشته ای در رأس مدیریت بانک مرکزی قرار بگیرد تا در شرایط بحران پیش بینی و مشکلات را حل کند، اما آقای سیف فردی حسابدار است.
 
عبادی تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت ناکارآمدی خود را نشان داده و باید دولت در تعیین این تیم تجدید نظر کند که این موضوع هم به نفع دولت، مردم و اقتصاد است.
 
وی بیان کرد: در واقع اگر فرد مدیر و شایسته ای برای مدیریت بانک مرکزی انتخاب شود، نفس تازه ای در سیستم بانکی و اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.
 
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در خراسان جنوبی هم مردمی که در برخی موسسات مالی از جمله میزان، ثامن، افضل توس و ... سپرده گذاری داشتند، پس از ورشکستگی، بسیار اذیت شدند، در واقع نحوه مدیریت و ساماندهی بسیار خشن بود و علاوه بر اینکه حق و حقوق مردم ضایع شد، اضطراب زیادی را هم تحمل کردند.
منبع: دانا
ارسال نظرات