فرمانده تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی گفت: داعش و گروه‌های تروریستی جایی در دکترین نظامی ایران ندارند.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۸۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا جعفری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه بیداری‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا، منافع آمریکا در این منطقه به خطر افتاد، لذا آمریکائی‌ها با تجهیز گروه‌های تروریستی و تکفیری و راه اندازی جنگ‌های نیابتی در بین مسلمانان به دنبال ثبات در منطقه و حفظ منافع خود بر آمدند.

جعفری افزود: با توجه به تهدیدات گروه‌های تروریستی و تکفیری و کوچ آن‌ها به سمت شرق ایران، ارتش جمهوری اسلامی تمام تحرکات و تهدیدات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دشمنان را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تروریستی جایی در دکترین نظامی ایران ندارند، افزود: مرز‌های شرقی کشور در رصد ارتش جمهوری اسلامی است و به هر گونه زیاده خواهی دشمنان پاسخ قاطع و دندان شکنی داده خواهد شد.

فرمانده تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی خاطر نشان کرد: با توجه به تهدیدات اخیر، مراکز نظامی و قسمت‌های تاکتیکی، عملیاتی و آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به نوع تهدیدات نیرو‌های خود را در مقاطع مختلف آموزش داده و با تجهیزات و امکانات بروز اماده رویارویی با هرگونه تجاوز احتمالی هستند.

جعفری ادامه داد: امروز گروه‌های تروریستی جائی در منطقه ندارند و به همین جهت در حد و اندازه دکترین نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیستند، اما خط قرمز ما ۴۰ کیلومتری مرز‌های کشور است و چنانچه قصد تعرضی رخ دهد نیرو‌های مسلح پاسخ دندان شکنی به مانند گذشته خواهد داد.

وی به سایر فعالیت‌های تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی اشاره کرد و افزود: هرچند ماهیت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران حفاظت از کیان مرز‌های کشور است، اما با توجه به ابلاغ فرماندهی ارتش مبنی بر حضور در بحران ها، یگان عملیاتی بلیات بر اساس طرح‌های ابلاغی آموزش‌های لازم را کسب و در مواقع بلایای طبیعی آماده خدمت رسانی است.

فرمانده تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی گفت: این تیپ سال گذشته در عرصه‌های مختلف از جمله رزمایش بلیات و ارزیابی کارشناسان نزاجا نمرات ممتازی بین یگان‌های نیروی زمینی کشور کسب کرد و همه این موفقیت‌ها مرهون تلاش پرنسل و کادر این یگان نظامی است.

وی از همایش پیاده روی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی بین نیرو‌های مسلح، سخنرانی قبل ازخطبه‌های نماز جمعه تربت حیدریه و گناباد، اردوی جهادی در کوی سازمانی ارتش و رژه یگان‌های نمونه ارتش بعنوان بخشی از برنامه‌های هفته ارتش در تربت حیدریه یاد کرد.

تیپ ۱۷۷ پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خرداد سال ۹۰ از لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.

این تیپ ۱۵۲۳ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها