نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ارتش یک رکن معتمد نظام جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان یک توان نیرومند تمام دنیای استکبار از آن وحشت دارد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۸۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع فرماندهان ارتش شمال شرق کشور به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در جریان انقلاب اسلامی خاطرات و یادبود‌هایی است که نقاط عطف انقلاب و عظمت رهبری امام بزرگوار و مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب را به ما گوشزد و راهبردی را برای ما تداعی می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: جز قدرت امام (ره) هیچ قدرتی توان حفظ نظام را نداشت و هرگاه در قضیه انقلاب مشکلات مانند یک کلاف سر درگم می‌شد به امام رو می‌آوردیم، زیرا وجود و عقل و مدیریت امام مانند معجزه بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ۲۹ فروردین یک خاطره نیست بلکه یک جریان است که مانند آئینه‌ای شفاف عمق عظمت فکری امام (ره) را به ما نمایش می‌دهد. توطئه ریشه‌ای دشمن در آن روز با تدبیر بزرگ امام (ره) ریشه‌کن شد، توطئه دشمن این بود که در انقلاب مردم و ارتش در مقابل هم قرار گیرند.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: تسلط ۲۵ ساله آمریکا بر ارتش ایران سبب شد تا آن‌ها با فرستادن مستشار نظامی تلاش کنند نیروی نظامی تحت فرماندهی خود را در منطقه ایجاد کنند. امام (ره) این توطئه را تشخیص داد، ایشان در بیانیه‌های خود هیچگاه ارتش را مورد عتاب قرار ندادند و قصه را مدیریت کردند. این مدیریت سبب نفوذ انقلاب در ارتش شد.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب حرکات ارتش نشان داد روحی که در ارتش دمیده شده با آن بله قربانگو‌های برخی دست‌نشانده‌های ارتش به آمریکا و بیگانگان متفاوت است و این ارتش، ارتش خالص آمریکایی که آن‌ها گمان می‌کردند ساخته‌اند نیست بنابراین بعد از انقلاب سعی در نابودی اصل ارتش داشتند و شعار انحلال ارتش را سر دادند. این شعار توسط جریان‌های چپی و بی‌دین و الحادی منافقین داده شد و توسط برخی نفوذی‌ها در نیرو‌های خودی دنباله‌اش گرفته شد، اما امام راحل در مقابل این قضیه و شعار به‌شدت مقابله کردند.

وی اظهار داشت: آن روزی که امام (ره) روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نام نهادند تصویر ارتش امروز در مخیله هیچ‌کس نبود که به‌عنوان توان نیرومند انقلاب همه قدرت‌های دنیا از آن هراس داشته باشند و باید توجه داشت نخستین انقلاب عظیم در خود ارتش صورت گرفت و باید دید ارتش چه بود و به چه جایگاهی رسید. امام راحل قوی‌ترین و نیرومندترین فرد مورد اعتماد خود که رهبر معظم انقلاب بودند را به نمایندگی خود در ارتش انتخاب کردند. ارتش ما، ارتش بصیر است و توجه کامل بر جریانات داخلی دارند، باید توجه داشت قدرت و توسعه و رشد مدیریت دفاعی ما در همه دولت‌ها که روی کار آمده در راستای رشد و تعالی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها