خبرهای داغ:
فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان:

تولید محصولات استراتژیک از نیازهای ضروری کشور است

فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان با تأکید بر تولید محصولات استراتژیک آن را از نیازهای ضروری برشمرد و گفت: میزان تولیدات علمی و بذری جدید با ارقام پر محصول لازمه رفتن به سمت بی‌نیاز کردن کشور در خصوص محصولات باغی، جالیزی و... است که نیاز ضروری و اصلی مردم به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۸۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

تولید محصولات استراتژیک از نیازهای ضروری کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان با دکتر اسدیان در محل مرکز تحقیقات کشاورزی دیدار کرد.

احد امیری در این دیدار صمیمی و علمی بر بهره‌برداری از ظرفیت بسیار عظیم این مرکز تحقیقات در حوزه کشاورزی و محصولات تراریخته تأکید کرد و اظهار داشت:این امر با توجه به جایگاه علمی مرکز و نیز تحقیقات متعدد و گسترده‌ای که به عنوان پویش‌های علمی جذاب در این بخش اتفاق می‌افتد، صورت می‌گیرد.

وی توجه بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی را به امر کشاورزی خواستار شد و گفت: می‌توان با استفاده از نخبگان و دانشمندان فرهیخته موجود در استان با طرح‌های علمی ثابت شده به سمت اشتغال‌آفرینی حرکت کرد.

فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان تصریح کرد: این مرکز می‌تواند در به‌کارگیری روش‌های نوین و کم‌هزینه با راندمان بالاتر بهره‌برداری را به اوج خود رسانده و میزان برداشت از منابع و ذخایر آبی استان را به حداقل برساند.

وی با تأکید بر تولید محصولات استراتژیک آن را از نیازهای ضروری برشمرد و گفت: میزان تولیدات علمی و بذری جدید با ارقام پر محصول لازمه رفتن به سمت بی‌نیاز کردن کشور در خصوص محصولات باغی، جالیزی و... است که نیاز ضروری و اصلی مردم به شمار می‌رود.

امیری عنوان کرد: با انجام این مهم میزان زیادی از ارز مبادله‌ای کشور را به ذخایر ارزی اضافه و از هدر رفتن سرمایه ارزی جلوگیری می‌شود و این وجوه صرف توسعه کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: قرار گرفتن کشور ما در بخش نیمه خشک دنیا به ناچار ما را به سوی رویش‌های نوین حوزه هدایت خواهد کرد.

فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان با اشاره به سرمایه‌های بی‌نظیر انسانی در سطح استان دعوت و به کارگیری آنان را در پروژه‌های این مرکز یکی دیگر از توفیقات دانست و گفت: در واقع ما هنوز با دنیای ناشناخته از ظرفیت‌های سطح استان رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: اگر زمینه برای حضور هیئت‌های اندیشه‌ورز به خصوص در بسیج و تفاهم نامه‌هایی با این سازمان با قشر بسیج کشاورزی سپاه استان منعقد شود سطح چابکی و کارایی در این حوزه بالاتر خواهد رفت.

در ادامه دکتر اسدیان رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان با استقبال از سخنان فرمانده سازمان بسیج ادارات استان همدان نوع نگاه ایشان را نیاز مرکز دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات