مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

رشد ۳۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: در ایام نوروز امسال ۷۱۴ هزار نفر شب در استان اقامت داشته‌اند که این آمار نشان از رشد ۳۶ درصدی است.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جلسه ستاد خدمات سفر لرستان با اشاره به اینکه در بحث اجرایی در واقعیت نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد گردشگر در لرستان داشتیم گفت: در سال‌های گذشته آمار‌های مازاد نوشته بودند و بر این اساس امسال رشد ۳۶ درصدی را داشتیم.
وی با اشاره به اینکه نوروز ۹۷ متفاوت‌تر و برتر از سال‌های گذشته به پایان رسید و در این راستا تمامی اقشار جامعه تأثیرگذار بودند. افزود: درنتیجه اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش تعداد گردشگران و ماندگاری آن‌ها در لرستان بودیم که امیدواریم امسال این روند ادامه یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای دستگاه‌های مختلف کار توزیع اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را انجام دادند.
قاسمی بابیان اینکه در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ هزار بروشور تبلیغاتی توزیع شد گفت: از سوی دیگر شاهد ایجاد ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات در استان بودیم.
وی اظهار داشت: نوروز امسال شاهد ایجاد ۱۵۰ تخته چادر عشایری در سطح محور‌های استان بودیم و با اقدامات انجام‌شده لرستان به‌عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: بر اساس آمار‌ها ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کرده‌اند و همچنین قلعه فلک الافلاک با ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر بازدیدکننده بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده است.
قاسمی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۷۱۴ هزار نفر شب در استان اقامت داشته‌اند که این آمار نشان از رشد ۳۶ درصدی است. گفت: مدت‌زمان اقامت در ایام نوروز امسال ۳.۴ شب بوده این در حالی است که این عدد در نوروز سال گذشته ۲.۵ شب بوده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار