نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: قدرت علمی، معنوی و نظامی ایران مانع حمله آمریکا به ایران است، پیشرفت‌های علمی که رضایت مردم ایران را از حکومت به دنبال دارد و اتحاد مردم ایران در پیروی از مقام معظم رهبری از مهم‌ترین عوامل حمله نکردن آمریکا به ایران است.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۱۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با هیئت دانشگاهی از دانشگاه رادان فَتَح اندونزی ضمن خیرمقدم ، اظهار کرد: اندونزی ازجمله کشورهای بزرگ اسلامی بوده که همواره رابطه خوبی با جمهوری اسلامی دارد و موضع اندونزی در مسائل منطقه و جهانی سبب شده رابطه ایران با این کشور رابطه خوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه اتخاذ اندونزی بر راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماسی در رابطه با مسائل منطقه و جهان اسلام سبب شده که سیاست جمهوری اسلامی باسیاست‌های این کشور هم‌سو باشد. افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه بین روابط این دو کشور بسیار چشم‌گیر بوده، روابط علمی و فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور می‌تواند زمینه پیوند مستحکمی را در روابط بین آن‌ها ایجاد نماید. بیان کرد: گفت‌وگو در خصوص آداب و سنت‌های بین دو کشور، بحث و بررسی‌های اندیشه‌های دینی و اسلامی و مشاهده پیشرفت‌های علمی از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر است.

 وی گفت: آشنایی با تفکرات و اندیشه‌های دینی، استکبارستیزی و بازگشت به هویت اسلامی که وجه مشترک بین دو کشور بوده در این سفرها می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

میرعمادی افزود: تعداد دانشجویان ایران در حدود 4 میلیون نفر است که در لرستان نیز 100 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: قدرت علمی، معنوی و نظامی ایران مانع حمله آمریکا به ایران است، پیشرفت‌های علمی که رضایت مردم ایران را از حکومت به دنبال دارد و اتحاد مردم ایران در پیروی از مقام معظم رهبری از مهم‌ترین عوامل حمله نکردن آمریکا به ایران است.

وی اظهار داشت: آمریکا در داخل ایران هیچ جایگاهی برای نفوذ ندارد و اگر ذره‌ای برای این کشور امکان حمله و نفوذ وجود داشت تاکنون به ایران حمله می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ابراز اینکه آمریکا در موارد بسیاری از ایران شکست‌خورده، عنوان داشت: به‌طور مثال در هشت سال دفاع مقدس، در حادثه طبس و در جریان دستگیری نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس، آمریکا تجربه شکست از ایران را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی در غرب آسیا مطرح بوده بهتر است که مسئله بی‌سوادی را از کشورش ریشه‌کن کند و اگر اراده عمومی بر این مسئله قرار گیرد حتماً عملی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: هرگاه تاریخ اندونزی را مطالعه می‌کنم و می‌بینم که این کشور بزرگ اسلامی با جمعیت و منبع فراوان، اما سطح سواد مردم آن پایین است ناراحت می‌شوم.

آیت‌الله میرعمادی به اتحاد شیعه و سنی در برابر دشمنان و استکبار جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: در کشور ایران مردم کردستان بالاترین استقبال را از مقام معظم رهبری دارند.

وی با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای بهانه‌ای برای آمریکا است، اظهار داشت: اگر مسئله هسته‌ای بهانه نیست چرا ایران بایستی تحریم دارویی و مواد صنعتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: ایران با آمریکا توافق هسته‌ای تحت برنامه برجام داشته، پس چرا این کشور پایبند تعهدات خود نیست، من به شما با قاطعیت می‌گویم که اگر ایران دست از پیشرفت علمی بردارد آمریکا مشکلی با ایران ندارد.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه آمریکا به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورهای اسلامی است، گفت: در این راستا گاهی یک کشور را بمباران می‌کند، گاهی یک کشور را تحریم می‌کند و گاهی به یک کشور فرهنگ غربی خود را صادر می‌کند.

وی 40 سال مقاومت ایران را به دلیل از دست ندادن پیشرفت‌های علمی دانست و تأکید کرد: این راه را ادامه می‌دهیم و از هیچ کشوری ترس نداریم، ضمن اینکه آینده جهان متعلق به اسلام و مسلمانان است

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات