خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

گسترش باندبازی از علل بی‌توجهی به جوانان است/برخی مدیران برای پاسداری از کشور تلاش نمی‌کنند

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه برخی از مدیران نسبت به به‌کارگیری جوانان توجه لازم را ندارند، گفت: گسترش باندبازی، تلاش جریان‌ها و جناح‌ها و تاثیر این گروه‌ها در انتساب مسؤولان از علل بی‌توجهی نسبت به ظرفیت جوانان است.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۵۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
گسترش باندبازی از علل بی‌توجهی به جوانان است/برخی مدیران برای پاسداری از کشور تلاش نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد صالحین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در راستای رفع مشکلات کشور اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: اجابت دعا نیازمند اسباب مشخصی است و فرآیند مشخصی دارد، اما با این وجود بسیاری از مردم توانسته‌اند دعا‌های خود را نزد درگاه الهی به مرحله اجابت برسانند.

وی جوان‌گرایی، استفاده از ظرفیت جوانان و سپردن کار بر عهده آن‌ها را کاری الهی، دینی و ارزشی برشمرد و گفت: این موضوع فقط به معیار‌های انسانی و دنیوی محدود نمی‌شود و دارای ارزشی معنوی است.

سعیدی با بیان اینکه برخی از مدیران نسبت به به‌کارگیری جوانان توجه لازم را ندارند، مطرح کرد: گسترش باندبازی، تلاش جریان‌ها و جناح‌ها و تاثیر این گروه‌ها در انتساب مسؤولان از علل بی‌توجهی نسبت به ظرفیت جوانان است.

وی ادامه داد: زمانی که یک جریان خاص، فردی را در جایگاهی قرار می‌دهد آن فرد وام‌دار آن جریان خاص خواهد شد و دغدغه کار‌های جناحی خود را خواهد داشت به همین علت نمی‌تواند به دغدغه‌های مردم و کشور به شیوه مطلوب بپردازد.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه جوانان صریح‌لهجه و نکته‌سنج هستند، اظهار کرد: برخی از مدیران و مسؤولان این رویکرد‌ها را نمی‌پذیرند چراکه دوست دارند افراد زیر نظر آن‌ها همیشه در خدمت آن‌ها باشد و سخنان بالادستی را بپذیرند درحالی که مردم با این موضوع مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مدیران جوان نباشند تمایلی هم نسبت به استفاده از نیرو‌های جوان نخواهند داشت و به سمت استفاده از هم سن و سال‌های خود خواهند رفت.

سعیدی اضافه کرد: جوانان فعال و پرانرژی هستند، اما برخی مدیران با سن و سال بالا احساس می‌کنند که اگر جوانی در رأس کار قرار گیرد موجب تحقیر مدیر می‌شود به همین علت گزینش جوانان را بر خود ممنوع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران در سنین بالا فقط خود را پرتجربه و توانمند می‌دانند، گفت: این افراد جوانان را بی‌تجربه دانسته و به آن‌ها اعتماد لازم را ندارند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از تنبلی، بی‌حالی و سستی برخی از مدیران یاد کرد و ادامه داد: این راحت‌طلبی آن‌ها اقتضا می‌کند که به دنبال افراد فعال نباشند، برخی دیگر از مدیران نیز به فکر کادرسازی نیستند درحالی که جوان‌گرایی موجب کادرسازی می‌شود هر چند استفاده از جوانان نیز ساز و کار مشخصی دارد.

وی اضافه کرد: اگر مدیری در فکر تخلف باشد هیچ‌گاه افرادی را در رأس کار قرار نمی‌دهد که مزاحم کار او باشند، بیشتر اوقات جوانان در تخلف‌ها و فساد‌ها حضور ندارند چراکه این افراد نسبت به این دنیا تعلق کم‌تری دارند.

سعیدی با تاکید بر اینکه برخی از مدیران برای پاسداری از کشور تلاش نمی‌کنند، گفت: این افراد به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی توجه لازم را ندارند به همین علت شعار می‌دهند، اما عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مدیران ارشد باید در کنار خود جوانان را داشته باشند و آن‌ها را آموزش دهند، اما این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده است به همین علت مجلسی‌ها باید این موضوع را به تصویب برسانند.

سعیدی عنوان کرد: برخی از مدیران برای نشان دادن توانمندی‌های خود در محیط کار از حضور جوانان پرشور و خلاق جلوگیری می‌کنند و به دنبال استفاده از افراد ضعیف هستند تا نظر‌ها را به سمت خود جلب کنند.

وی ادامه داد: در کشوری هم که مدیران آن امنیت شغلی نداشته باشند و با تغییر یک دولت تغییرات وسیعی در میان مدیران صورت گیرد این قشر نمی‌توانند به رسالت‌های خود به خوبی عمل کنند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: مدیری که در اثر باندبازی و رابطه در رأس کار قرار گرفته، نمی‌تواند با ضابطه استفاده از جوانان، در عرصه‌های مختلف حرکت خود را دنبال کند، برخی از مدیران دوران مدیریت را فرصتی برای رسیدن به مادیات می‌دانند در حالی که مدیریت یک فرصت معنوی است.

وی با بیان اینکه برخی برای رسیدن به قدرت به دنبال تخریب دیگران هستند، گفت: افراد برای رسیدن به جایگاه بالاتر به‌جای تخریب مدیر خود باید به دنبال ساختن جایگاهی بالاتر برای او باشند؛ برخی از مدیران در سبک مدیریتی خود به دنبال ضایع کردن دیگران هستند تا مبادا دیگران بتوانند برای آن‌ها مشکل‌ساز شوند.

سعیدی یادآور شد: زمانی که مدیران علاقه‌ای نسبت به استفاده از جوانان نداشته باشند، جوان‌ها نیز ذوق و علاقه‌ای نسبت به آموزش‌های مدیریتی و قرار گرفتن در جایگاه‌های بالاتر نخواهند داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار