خبرهای داغ:
صورت گرفت:

گشایش دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در قزوین

دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فنآور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین گشایش یافت.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۹۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، یوسف گرجی رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی، هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین، ارشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان، مسوولان بسیج علمی و پژوهشی، انجمن مخترعین و مدیر مرکز رشد و خلاقیت بسیج، دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان عصر سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین افتتاح شد.
در این نمایشگاه ۱۰۴ مبتکر، مخترع و شرکت دانش بنیان در ۴۰ غرفه محصولات خود را عرضه کرده و صنعتگران و مردم می توانند با این دستاوردها آشنا شوند.
همچنین در این نمایشگاه استاندار از چند محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی کرد. در این نمایشگاه که دانشجویان مخترع و مبتکر استان نیز حضور دارند آخرین دستاوردهای تحقیقاتی، پژوهشی، ابتکار و اختراعات در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
سامانه هوشمند مکان یابی خودرو، مینی بوس برقی، ساختمان معلق و هوشمند ضد زلزله سه بعدی، کنترلر هوشمند شرهای گاز، دستگاه الکتروتراپی شارژی، تخت ویژه شستشوی بیماران ضایعه نخاعی، دستگاه هشدار دهنده زلزله، توسط استاندار قزوین رونمایی شد.
دستگاه تشخیص بیهوشی، سوالفات مس بدون نیترات، کیف دارویی دمایی، مشت زن چند منظوره برای ورزشهای همگانی، دستگاه ذبح دام، تونل باد، پرینتر سه بعدی، مبدل های حرارتی و دهها طرح و ابتکاری که به محصول تبدیل شده اند در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فنآور عرضه شده است و صنعتگران و مردم می توانند با این دستاوردها آشنا شوند.
نمایشگاه محصولات دانش بنیان گامی در جهت حمایت از تولیدات داخلی
هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه در حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان برپا شده و همکاری لازم با این شرکت ها به این دلیل است که بتوانند به راحتی تولیدات خود را عرضه کنند و در واقع به نوعی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.
وی گفت: در این رویداد علمی گروه های مختلف دانشگاهی، مخترعان، مبتکران، حضور دارند و ما نیز تلاش می کنیم در مسیر تبدیل ایده های نوین به محصولات تولیدی کمک کنیم تا گامی در مسیر رونق اقتصاد کشور برداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین اظهار کرد: برای عمل به راهبرد سال، باید فضایی ایجاد کنیم تا تولیدات ما رقابت پذیر باشد و ایجاد اشتغال و درآمد نماید و این کار موجب ماندگاری آنها شود لذا ما هم احساس رسالت کرده و در جایی که به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید دنبال درآمد باشیم با شرکت های دانش بنیان همراهی لازم را انجام می دهیم.
طاهرخانی عنوان کرد: نمایشگاه به عنوان ویترین تولیدات و توانمندی های استان، در معرفی محصولات جدید به مردم نقش کلیدی ایفا می کند و ما در امور فرهنگی مربوط به نخبگان و مبتکران استان، نگاه اقتصادی نداریم و غرفه های خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده ایم تا ما نیز بتوانیم در این عرصه سهمی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در برپایی این نمایشگاه سازمان بسیج علمی و فناوری استان، پارک علم و فناوری امام خمینی(ره)، مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن مخترعین و شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن استان و مرکز تحقیقات کشاورزی مشارکت دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین تصریح کرد: برگزاری استارتاپ ها، نشست های تخصصی رودر رو، کارگاه فن بازار، با حضور صنعتگران و شرکت های تحقیقاتی، برگزاری جلسات تخصصی و هم اندیشی از برنامه های جانبی نمایشگاه محصولات دانش بنیان قزوین است.
گفتنی است دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در ۴۰ غرفه از ۲۸ لغایت ۳۰ فروردین ماه و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین جهت بازدید علاقمندان دایر است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها