خبرهای داغ:
یک منبع نظامی از حمله یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن به سامانه دفاع موشکی موسوم به "پاتریوت" امارات در استان تعز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۰۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مرکز تجمع مزدوران و متجاوزان در تعز واقع در جنوب غرب یمن را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی تاکید کرد که این عملیات مشترک که در جبهه ساحل غربی انجام شد، سامانه "پاتریوت" و مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران در این منطقه را هدف قرار داد.

گفتنی است که یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن فوریه گذشته نیز با انجام عملیات مشترکی، مرکز فرماندهی نظامیان اماراتی در استان "إب" را هدف قرار داد. یک منبع نظامی در آن زمان گفت که این عملیات مشترک، ساختمان فرماندهی امارات و سامانه پدافند هوایی متجاوزان موسوم به "باک 3" را هدف قرار داد.

حمله عربستان به یک مدرسه در استان صعده 

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی عصر سه شنبه یک مدرسه دخترانه در منطقه "بنی معین" از توابع بخش رازح در استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند که این حملات علاوه بر وارد کردن خسارات، منجر به ایجاد رعب و وحشت نزد دانش آموزان این مدرسه شد.

حمله عربستان به این مدرسه دخترانه در سایه سکوت خفت‌بار سازمان ملل در قبال حملات مکرر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به مراکز آموزشی که نقض آشکار حقوق کودکان در برخورداری از آموزش به شمار می‌رود، صورت گرفته است.

طی 10 روز گذشته این برای دومین بار است که عربستان یک مدرسه را هدف قرار می‌دهد. پیش از این نیز مدرسه "التوحید" در صعده هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین منطقه "قحزه" در شمال شهر صعده را بمباران کردند.

حملات راکتی و توپخانه‌ای نظامیان سعودی به صعده

وأوضح مصدر محلی لـ"المسیرة نت" أن مناطق متفرقة من مدیریة رازح الحدودیة تعرضت لقصف صاروخی ومدفعی سعودی ما أدی إلی إصابة امرأة بجروح بالإضافة إلی أضرار کبیرة فی منازل المواطنین.

یک منبع محلی گفت که مناطق مختلف بخش "رازح" در صعده هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای نظامیان سعودی قرار گرفت که در پی این حملات یک زن یمنی زخمی و خسارات سنگینی به منازل شهروندان در این مناطق آمد.

همچنین منطقه "الغور" در بخش "غمر" و مناطق مختلف دو بخش "حیدان" و "الظاهر" در استان صعده، هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای نظامیان سعودی قرار گرفت.

انهدام دو خودروی حامل مزدوران توسط نیروهای یمنی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه شنبه دو خودروی حامل مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در شرق جبهه "صبرین" در بخش "خب و الشعف" استان الجوف را منهدم کردند که در پی آن شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر مراکز تجمع نظامیان سعودی در اطراف گذرگاه عب و کوه "سبحطل" در عسیر هدف حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

نیروهای یمنی همچنین مراکز تجمع نظامیان سعودی و مزدوران این رژیم در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

عربستان سعودی از بیش از سه سال پیش با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی، یمن را آماج حملات جنگنده‌ها قرار داده است که علاوه بر ایجاد خسارت‌های سنگین در بخش زیرساختی این کشور فقیر عربی، هزاران کشته و زخمی در میان غیرنظامیان نیز گذاشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها