فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور (شهدای خلیج‌فارس) ضمن تشریح نقش بی‌بدیل ارتش در تامین و حفظ امنیت کشور گفت: ارتش 50 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۱۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس، محمد یوسفی‌خوش‌قلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فلسفه نام‌گذاری 29 فروردین به روز ارتش اظهار داشت: پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زمزمه‌هایی توسط دشمنان که نقش اصلی را در بین کشورهای استعمارگر به ویژه امریکا و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران ایفا می‌کردند تصمیم‌شان بر این بود که ارتش را منحل کنند که در این میان، افرادی از روی ناآگاهی، اقداماتی را انجام و آنان همراهی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: ارتش از تاریخ 22 بهمن ماه 57 تا 29 فروردین سال 58 روزهای سخت و پرتلاطمی را پشت سرگذاشت و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور(شهدای خلیج‌فارس) همچنین تصریح کرد: برخی از فرماندهان ارتش وابسته به رژیم طاغوت بودند، برخی از فرماندهان دستگیر و عده دیگری نیز از بدنه ارتش فرار کرده بودند و برخی پادگان‌ها خالی شده بودند که بعد از 22 بهمن ماه 57 به فرمان امام راحل، نیروهای ارتشی به این پادگان‌ها بازگشتند.

یوسفی‌خوش‌قلب با اشاره به پیام امام راحل در خصوص لزوم حفظ ارتش بیان داشت: بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی ایران در تاریخ 28 فروردین 58 در پیامی تاریخی بر لزوم حفظ ارتش تاکید کردند و بیان فرمودند که نیروهای ارتشی باید در روز 29 فروردین در خیابان‌ها رژه بروند و مردم نیز باید از ارتش استقبال و پشتیبانی کنند.

وی به نقش ارتش در تامین، حفظ وحدت و امنیت در کشور ابراز داشت: ارتش نیز در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت کشور، حفظ و تقویت آن نقش سازنده و بی‌بدیل دارد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور (شهدای خلیج‌فارس) گفت: ارتش در حفظ امنیت و تداوم بازدارندگی خود شهدای زیادی را تقدیم میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است به طوری که شهدای زیادی را فدای امنیت و آرامش حاکم بر کشور کرده‌اند.

یوسفی خوش‌قلب اذعان داشت: ارتش در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس همانند دیگر نیروهای مسلح و مردمی، حدود 50 هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرد، همه بر این باوریم که تمامی این شهدا، شهادت را انتخاب کردند و مرگ بر آن آنان تحمیل نشد.

ارسال نظرات