کارشناس هواشناسی با تاکید بر میزان بارش این سامانه، عنوان کرد: فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در صبحگاه امروز بارندگی های پراکنده ای در شهرهای استان داشته؛ بیشترین بارندگی امروز در شهر خمیر با ۲/۶ میلیمتر بوده است. 
کد خبر: ۹۰۰۷۸۱۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،مرضیه سی سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزان بارندگی امروز استان تا ساعت ۱۰:۳۰، اظهار کرد: با ورود سامانه ناپایدار بارشی در بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ فروردین به استان شاهد تغییرات جوی در اکثر شهرهای استان بودیم.

کارشناس هواشناسی با تاکید بر میزان بارش این سامانه، تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه ناپایدار بارشی در صبحگاه امروز بود که بارندگی های پراکنده ای در شهرهای استان داشته است؛ بیشترین بارندگی امروز در شهر خمیر با ۲/۶ میلیمتر بوده است.

سی سی پور در ادامه افزود: قشم و میناب هر یک با ۰/۵ میلیمتر، سیری و بندرلنگه با ۰/۲ میلیمتر، بندرعباس، ابوموسی و رودان با ۰/۱ میلیمتر و کیش، لاوان و سردشت بشاگرد با کمتر از ۰/۱ میلیمتر از بارندگی ها سهیم بودند.

وی با اشاره به مدت زمان حضور این سامانه در استان، بیان کرد: این سامانه ناپایدار بارشی تا روز چهارشنبه ۲۹ فروردین بر جو استان حاکم است و با به پایان رسیدن بارندگی، وزش باد آغاز می شود که در سرعت آن در ساعات بعد از ظهر به پیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: وزش باد موجب مواج شدن دریا در تنگه هرمز می شود و احتمال اختلال در اسکله های بندرعباس، قشم و کیش وجود دارد؛ همچنین توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

ارسال نظرات