مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در سال ۹۷ در سالن جابرعناصری حوزه هنری استان اردبیل برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۷۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در اردبیل برگزار شد

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل،امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل ضمن خیرمقدم از برگزاری دوره های بعدی این جشنواره در سطوح ملی و بین المللی خبر داد و افزود: استان اردبیل از نظر شعر و داستان ظرفیت های قابل توجهی دارد و این فرصتی ارزشمند و مطلوب جهت توسعه کمی و کیفی شعر و داستان در سطح استان است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه نوشتن به 2 زبان ترکی و فارسی ظرفیت خوبی برای نویسندگان استان محسوب می شود گفت: افرادی که سعی می کنند زبان ها را با هم مقایسه کنند انسانهایی بی سواد هستند چرا که هر زبان برای خود یک فرصت و ظرفیت به شمار می رود.

رجبی هدف از برگزاری این جشنواره را پرداخت به فرهنگ ، آداب و رسوم بومی به خصوص در بین استانهای آذری نشین کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش در راستای تثبیت برگزاری جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در سطوح ملی و بین المللی در آینده می تواند دستاوردهای ارزشمندی را برای استان به دنبال داشته باشد.

اجرای دو قطعه موسیقی آیینی آذری توسط عاشیق سلیمان سلیمانی و داریوش بیدقی از هنرمندان شهرستان خلخال و رونمایی از کتاب شعر «خنده های خردلی» اثر شبنم فرضی زاده دومین بخش این مراسم بود.

تجلیل از هیات داوران نخستین دوره جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان، تجلیل از هنرمندان مرتبط با حوزه هنری که در طول سال 1396 موفق به کسب رتبه از جشنواره های ملی و بین المللی شده بودند، تجلیل از اساتید شعر و ادب استان که با حوزه هنری استان همکاری داشتند و همچنین تجلیل از سه مدیر ارشد استان که حامی و پشتیبان برنامه های فرهنگی وهنری استان بودند از بخش های دیگر مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان بود.

در پایان این مراسم بیانیه هیات داوران در هر دو بخش شعر و داستان قرائت و از برگزیدگان هر دو بخش به شرح زیر تجلیل شد.

با نظر هیات داوران بخش داستان جشنواره متشکل از رضا کاظمی و محمود مهدوی اثر فاطمه عزتی با عنوان «قیرمیزی پالتو» از شهرستان خلخال، اثر «آغجاقاناد» نوشته نوید جدی از اردبیل، داستان «دولماز قویو» اثرحکیمه باباکشی زاده از اردبیل و داستان «قوناق» اثر خدیجه خانی از اردبیل رتبه تقدیری را به دست آوردند.

داستان «زیغ» اثر علیرضا شهامتی پور از اردبیل رتبه نخست بخش داستان این جشنواره را از آن خود کرد. در این بخش همچنین داستان«بیرفنجان آجی قهوه» نوشته سولماز صادقی از شهرستان مشگین شهرجایگاه دوم و در نهایت داستان«کورپو» اثر جعفر اسفندیاری از اردبیل رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

با نظر هیات داوران بخش شعر نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان متشکل از دکتر کاظم نظری بقا و دکتر شهریار نعمتی آثار شاعران احسان محمدی از اردبیل، بنیامین پاک سرشت از شهرستان گرمی، نجیبه رستم اوغلو از شهرستان مشگین شهر و بهزاد گرانمایه از اردبیل رتبه تقدیری را به دست آوردند.

در این بخش همچنین یعقوب نیکزاد از مشگین شهر رتبه نخست جشنواره را به خود اختصاص داد. و آثار روزبه صمدی از شهرستان نیر و حسن معصومی از اردبیل به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

ارسال نظرات