نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سیاست های جدی را در زمینه حمایت لازم از خانواده ها برای فرزند آوری بیشتر اعمال کند.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۹۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم فرزندآوری بیشتر خانواده ها اظهار داشت: کشورهای اسلامی مانند ایران از این جهت که در منطقه قرار گرفته اند به جمعیت زیادی نیاز دارند تا از خطرها و تهدیدات امنیتی در امان باشند.

وی افزود: کشوری که عضو پویا و جوان و فعال نداشته باشد در عرصه های مختلف با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: اعتماد و عمل کردن به نسخه ای که غرب در زمینه جمعیت برای ما پیچیده است تبعات فراوانی برای کشور از نظر امنیتی و اشتغال دارد.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه منشا و موانع جمعیتی باید برطرف شود گفت: برای افزایش جمعیت و فرزند آوری در خانواده ها به صورت جدی فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما بسته حمایتی و تشویقی برای خانواده ها نداریم اما در کشورهای دیگر مانند روسیه برای فرزند سوم و چهارم یارانه پرداخت می شود. بنابراین دولت باید سیاست های جدی را در زمینه حمایت لازم از خانواده ها برای فرزند آوری بیشتر اعمال کند.

ارسال نظرات