نماینده سابق مجلس در گفتگو با بسیج:

رابطه باثبات بین مخارج و درآمدهای دولت وجود ندارد

محمد حسن آصفری گفت: هر چه وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی و تکانه های نفتی بیشتر باشد، نوسانات تقاضای کل اقتصاد نیز بیشتر خواهد بود. وجود رابطه بلندمدت پایدار و باثبات بین مخارج و درآمدهای دولت وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۷۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بعضی از سیاست‌های اقتصادی دولت فشار را بر مردم بیشتر می‌کند و با تداوم این‌گونه رفتارها انضباط مالی و بودجه‌ای کشور از بین می‌رود و لازمه اصلاح آن این است  که مسوولان پیگیر حل دغدغه‌های مردم باشند.

وی با انتقاد از وابستگی به درآمدهای نفتی خاطرنشان کرد: یکی از چالش های بسیار مهم اقتصادی در ایران وابستگی بودجه دولت به نفت است.

آصفری در ادامه بیان داشت: هر چه وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی و تأثیرپذیری آن نسبت به تکانه های نفتی بیشتر باشد، نوسانات تقاضای کل اقتصاد نیز بیشتر خواهد بود. این در حالی است که وجود رابطه بلندمدت پایدار و باثبات بین مخارج و درآمدهای دولت وجود ندارد.

آصفری افزود: کلید اصلی دستیابی به ثبات کلان اقتصادی پایداری مالی می باشد، زیرا در صورت عدم طراحی سازوکارهایی برای تثبیت بودجه دولت، تکانه های نفتی، بودجه دولت را به شدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار