فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از آمادگی این نهاد جهت اعزام خانواده شهدا به اردوهای راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۰۰۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ فتح‌الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پنجمین نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان یزد، اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در عرصه گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت و نیز، یاد و خاطره شهدا اعم از برگزاری یادواره‌های شهدا و سرکشی‌های متعدد از خانواده‌ها از سوی نهاد‌ها و ادارات را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: اهمیت این توجه ویژه‌بر کسی پوشیده نیست و همگان باید قدم در این راه گذاشته و با تمام توان در این عرصه فعالیت کنیم.

وی در ادامه این عرصه را نیازمند نگاه با دیدی نو و مطابق با جامعه و نسل امروز دانست و تصریح کرد: بخشی از یادواره‌های برگزار شده باوجود بررسی‌ها و تحقیقات گسترده و برگزاری تخصصی آن‌ها در عرصه‌های شهدای دانش‌آموز، شهدای دانشجو، شهدای اصناف، شهدای کارگر و شهدای کارمند، هرچند اقشاری از جامعه را جذب کردن است، بازهم نتوانسته خود را با جریان جدید فرهنگی جامعه و نسل امروز همراه کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تأکید بر اهمیت توجه به نسل جدید به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان افزود: می‌طلبد تا با همکاری نخبگان دانشگاهی، با اجرای طرح‌های پژوهشی در این زمینه آسیب‌ها شناخته و روش‌های نوین و مناسب در دستور کار قرار گیرند.

جمیری ادامه داد: سپاه الغدیر استان یزد آمادگی دارد تا با اجرای برنامه‌های خود، طرح اعزام خانواده‌های معزز شهدا به اردو‌های راهیان نور جنوب و غرب کشور را اجرایی کند، همان‌گونه که بحمدالله به‌طور سالیانه توفیق اعزامی افرادی از خانواده گران‌قدر شهدا به مشهد مقدس را در دستور کارداریم.

وی در ادامه بیان کرد: اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در یزد باوجود در هزینه‌های زیاد از سوی دولت، برنامه‌های خاصی را در دستور کار خود نداشته و محتوایی را به جامعه منتقل نمی‌کند، فضای بسیار مناسبی در مکان این اداره جمع‌آوری‌شده و می‌طلبد تا با برنامه‌ای شبانه‌روزی، زمانی در اختیار مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات مختلف قرار داده شود تا آحاد جامعه از این ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سپاه الغدیر یزد خدمت به شهدا و خانواده گرامی آن‌ها را همواره از اولویت‌ها و وظایف اصلی خود می‌داند و ما هر تمام تلاش خود در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این عرصه به کار خواهیم‌بست.
ارسال نظرات