فرمانده سپاه امام رضا(ع) نقشه اشتغال ثابت در ۸۰ روستای خراسان رضوی را تهیه کردیم.
کد خبر: ۹۰۰۸۰۴۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز پاسدار اظهار داشت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و حتماً باید ساختار و تشکیلاتی از جنس خود انقلاب به وجود می‌آمد که هم از اصل انقلاب و هم از دستاورد‌های انقلاب و نظام مقدس اسلامی حفظ و حراست کند تا بتواند در توسعه انقلاب نقش خود را ایفا کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: امروز ما در شرایط خاصی هستیم و سپاه باید همه ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های دفاع نظامی، امنیتی، میدان اقتصادی، فرهنگی و مسائل اجتماعی به کار گیرد تا بتواند رسالت خود را انجام دهد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «ما وظیفه داریم هر جایی که مظلومی دست کمک به سمت ما دراز کند، از آن مظلوم در برابر ظالم حمایت کنیم»، افزود: امروز شاهد هستیم که آمریکای جنایتکار و جبهه کفر مشغول ظلم به ملت‌های مستضعف است و سپاه وظیفه خود می‌داند در خط مقدم در برابر استکبار بایستد و از مظلومان دفاع کند.

سردار نظری در رابطه با برنامه‌های روز پاسدار به دیدار پاسداران با آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، حضور در نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه، تقدیر از برادران ارتشی، تقدیر از فعالان حاشیه شهر مشهد، صبحگاه مشترک نیرو‌های سپاه، تحویل و توزیع ۳۵۰ جهیزیه به نوعروسان در حاشیه شهر مشهد اشاره کرد.

وی پیرامون اقدامات سپاه در تحقق شعار سال ابراز کرد: عرصه اقتصادی نبرد اقتصادی بین جبهه حق و باطل است و سپاه وظیفه دارد همه خرید‌های خود در تشکیلات را از کالای ایرانی تهیه کند و از طرفی برای ترویج استفاده از کالا‌های داخلی بایستی فرهنگسازی از سوی بسیج و سپاه صورت گیرد تا جامعه به سمت خرید کالای ایرانی سوق داده شوند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: سپاه در حوزه اشتغالزایی چندین برنامه را دنبال می‌کند از جمله توانمندسازی مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای که حوزه بسیار گسترده‌ای است و بحث دیگر به حوزه واگذاری تسهیلات بر می‌گردد که با هماهنگی آستان قدس و کمیته امداد بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان رقم خورد.

وی در ادامه به اعطای ابزار کار به زنان سرپرست خانوار نظیر چرخ خیاطی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ به ویژه در مناطق حاشیه شهر و کمک به احیای کارخانه‌های تعطیل شده اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در راستای اشتغالزایی به فراهم کردن زیرساخت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال حدود ۱۰۰ قنات در سطح استان داریم که به عنوان زیرساخت، اشتغال زیادی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: کمک به ایجاد زیرساخت‌های مختلف و همچنین تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه امام رضا (ع) که کار خود را از یک سال قبل در ۶ دهستان پساکوه، تجن، جنت آباد، کلات، کیبر و ساق آغاز کرده نیز در دستور کار قرار دارد که معمولا روستا‌هایی با ضریب محرومیت ۷ به بالا تحت پوشش قرارگاه است.

سردار نظری اشاره داشت: با توجه به اینکه روستا‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند لذا نقشه اشتغال 80 روستا را تهیه و نقشه ۶ روستا را  عملیاتی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه روستاهاست، خاطرنشان کرد: پنج اولویت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) مدنظر است از جمله ایجاد زیرساخت‌ها، ایجاد اشتغال پایه و ثابت، تعلیم و تربیت، رسالت فرهنگی و اجتماعی و فعالیت در حوزه بهداشت و سلامت

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: سال گذشته پس از ساخت خانه عالم بیش از ۳۰ روحانی در این روستا‌ها مستقر کردیم.

وی افزود: در واقع نقش سپاه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نقش حمایتی و هدایتی است و ما تمامی کار‌ها را با مشارکت مردمی به انجام می‌رسانیم.

سردار نظری با اشاره به اقدامات عمرانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، بهداشت و درمان و ... در حاشیه شهر مشهد توسط بسیج و سپاه گفت: در سال جاری درمان معتادین را در دستور کار خود داریم تا بتوانیم تا حدودی از این طریق بحث اعتیاد را ریشه‌کن کنیم.
 
وی در پایان گفت: متاسفانه حاشیه شهر مشهد  با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر به علت غفلت مسئولین ایجاد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها