معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مركزی مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مركزی گفت: طبق اعلام مركز آمار ایران، استان مركزی با نرخ بیكاری ٧/٩ درصد در سال ٩٦ كمترین نرخ بیكاری در سطح كشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۰۶۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مركزی در جمع خبرنگاران از كاهش نرخ بیكاری در استان خبر داد و گفت: طبق اعلام مركز آمار ایران، استان مركزی با نرخ بیكاری ٧/٩ درصد در سال ٩٦ كمترین نرخ بیكاری در سطح كشور را به خود اختصاص داده است.

فرخی افزود: طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی كار مركز آمار ایران، در زمستان سال گذشته استان‌های مركزی با نرخ بیكاری ٧/٥درصد، سمنان با ٧/٦ درصد و اردبیل و هرمزگان با ٨/٥ درصد كمترین نرخ بیكاری در سطح كشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به آمار كلی نرخ بیكاری در سال گذشته نیز اشاره كرد و گفت: در سال گذشته نرخ بیكاری كشور ١٢/١ درصد بوده و استان مركزی با ٧/٩ درصد كمترین نرخ بیكاری را در سطح كشور كسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مركزی افزود: نرخ مشاركت اقتصادی استان نیز در سال گذشته ٣٥/٦ بوده است.

وی با تشریح سهم اشتغال سال گذشته استان در بخش‌های مختلف اقتصادی خاطرنشان کرد: بخش كشاورزی ١٦/٢ درصد، صنعت ٤٠/٤ درصد و بخش خدمات ٤٣/٤ درصد از آمار اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات