سید ساجد یعقوبی
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنگ آب در بین اقوام و کشورها آغاز شده است و باید با رویکرد مناسبی به مشکل آب نگریست.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۰۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

جنگ آب در بین اقوام و کشورها آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی‌مراد اکبری در جمع کارشناسان سازمان خوارو بارجهانی فائو اظهار کرد:جنگ آب در بین اقوام و کشورها آغاز شده است و باید با رویکرد مناسبی به مشکل آب نگریست.

وی گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است و پتانسیل‌های نهفته‌ای در استان وجود دارد که با کمک کارشناسان فائو می‌توانیم به آنها دست یابیم.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حضور کارشناسان فائو منجر به افزایش همکاری‌های بیشتر کشورمان با این سازمان جهانی خواهد شد.

اکبری افزود: در مجمع جهانی خاک قرار ملاقاتی با دکتر منصور در روم داشتیم که از وی دعوت کردیم در ایران حضور یابد و از ظرفیت‌های کشور با کمک سازمان فائو به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که قطعاً حضور دست اندرکاران سازمان فائو باعث خیر و برکت برای کشور و استان اردبیل خواهد بود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: ایران کشوری است که در بحث سخت افزاری زیر ساخت‌های بسیار قابل توجهی دارد و می‌توان با استفاده از توان بین‌المللی از این قابلیت‌ها در جهت تولید استفاده کرد.

اکبری تاکید کرد: جنگ آب جدی است و اگر کشوری در بحث آب مشکل جدی و اساسی پیدا کند این مشکل گریبان کل دنیا را خواهد گرفت و کل دنیا از این امر ضرر خواهند دید .

وی افزود: آب و خاک دو عنصر تولید هستند که می‌توانند زندگی جامعه بشریت را نجات دهند در صورتی که بتوانیم در راستای حفظ پایدار این دو عنصر قدم‌های اساسی برداریم مسلما ً در دستیابی به امنیت غذایی موفق خواهیم بود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتقاد ما بر این است که توجه به مقوله آب و برطرف کردن مسائل و مشکلات مربوط به آن بدون حفاظت از خاک به عنوان سرمایه ارزشمند تولید امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال نظرات