مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: افرادی که با سفسطه و توجیه تقویت علم و دانش، ضرورت ارتقای توان دفاعی را منکر می شوند منطق قرآن را در بالا بردن قدرت دفاعی نادیده می‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۳۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)،  به نقل از فارس؛حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی اظهار کرد: آنهایی که لزوم تقویت قدرت دفاعی را با سفسطه منکر می‌شوند و می‌گویند باید بر علم غیر‌نظامی سرمایه‌گذاری کرد با آموزه‌های قرآن آشنا نیستند زیرا حق و باطل همواره در مقابل هم هستند و باطل سعی می‌کند حق را تضعیف کرده و از بین ببرد.

وی با بیان اینکه در مقابل جبهه باطل اگر قدرت تهاجمی نداریم حداقل باید توان دفاع داشته باشیم، گفت: در قرآن کریم به صراحت می‌فرماید «و اعدولهم ماستطعتم من قوه » یعنی آنچه که توان دارید خود را آماده کنید که این آمادگی حد و حصر ندارد و شامل آمادگی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و نظامی و ... می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: از وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) سوال می‌شود مراد از قوه چیست آن حضرت در پاسخ می‌فرماید «الا ان القوه الرمی، الا ان القوه الرمی» که «رمی» در معنای پرتاب و تیراندازی است و به نوعی معنای ضمنی آن قوی کردن قوای نظامی را متبادر می‌شود.

وی با بیان این که در جهان امروز اگر کشوری که دشمن دارد موشک نداشته باشد قوت ندارد، بیان کرد: اگرچه نیروهای انسانی بهترین سرمایه هستند و باید در مباحث علمی کار شود اما برای همین نیروی انسانی و اینکه بتواند کار و خلاقیت داشته باشد باید در محیطی دارای ثبات، بستر فعالیت فراهم شود.

گنجعلی با بیان اینکه لازم است بخشی از توان این نیروی انسانی نخبه در مباحث دفاعی بکارگیری شود؛ تصریح کرد: ما باید همواره برای این احساس خطر را داشته باشیم چراکه این مبارزه دائمی است و از این منظر تقویت قوای دفاعی و بلکه تهاجمی باید یک استراتژی دائمی باشد.

وی با اشاره به این که آمریکا به عنوان مظهر استکبار اگر جایی بتواند مظلومی را مورد هجمه قرار دهد تردید نمی‌کند، افزود: با توجه به عزم دشمن برای هضم و اضمحلال هر نگاه مخالف و مستقل، مستضعفان جهان باید قوای نظامی خود را تا حد ممکن ارتقا دهند.

*آمریکا مرجعیت قبل را ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: جبهه استکبار آن قدرت و توانی که قبلا داشت را اکنون ندارد به عنوان نمونه آمریکا به عنوان مظهر استکبار آن مرجعیت قبل را در همراه کردن کشورها ندارد هر چند که میزانی که عدالت رشد می‌کند تلاش ظالمان هم زیاد خواهد شد.

وی افزود: افزایش قدرت و قوت ما عقب‌نشینی استکبار را رقم می‌زند وگرنه آنها شیطنت خود را افزایش می‌دهند و این احساس افولی که امروز در مورد استکبار شاهدیم بیشتر به سبب افزایش قدرت جبهه حق است.

گنجعلی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه تکفیریون ریشه در تفکرات محمد بن عبدالوهاب دارد اما خود عبوالوهاب اساسا ساخته و پرداخته شده توسط انگلستان است، گفت: پشتوانه مالی عربستان هم به اینها قدرت داد و اگرچه در بعد نظامی کمر آنها شکسته شد اما از منظر اعتقادی و فکری این نگاه‌های تفرقه انگیز همچنان وجود دارند.

وی یادآور شد: باید با فرهنگسازی و تبیین صحیح معارف اهل بیت، «شیعه» به جهان معرفی‌ شود که تاکنون بستر تبلیغات برای شیعه کم بوده و اگر این بستر فراهم شود بسیاری از مسلمانان غیر شیعی و مذاهب و ملیت‌های دیگر به تشیع جذب می‌شوند که تبلیغ بدون شمشیر در شیعه یک اساس است و در جهان امروز طنین خوبی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به این که ترامپ در صحبت‌های خود تاکید کرده بود ایران نباید از نابودی داعش منتفع شود، افزود: این سخن نشان می‌دهد مسئله آنها داعش نیست که خود آن را پرورش داده‌اند و زمانی که دیدند کار تمام است مدعی شدند در شکست داعش سهیم بوده‌اند بلکه با این هجمه‌ها می‌خواهند به متحدان منطقه‌ای خود نشان دهند که در برابر نفوذ ایران اقدامی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ارتش چند میلیونی ایرانی، سوری، عراقی، لبنانی، پاکستانی و افغانستانی در برابرش استکبار گفت: آنها با از بین رفتن داعش خواستند هم یک نوع مانور تبلیغاتی-روانی داشته باشند و هم شاید عکس‌العمل ایران و متحدانش را بسنجند.

گنجعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه ترامپ در آمریکا با اتهام حمایت از روسیه در زمان انتخابات مواجه است بدین طریق در داخل آمریکا نشان داد به وسیله پوتین برکشیده نشده است.

وی بیان کرد: این تهاجم تبلیغاتی که فاقد راهبرد خاصی بود به نوعی یک اخطار به روسیه هم می‌تواند تلقی شود که به هر حال افرادی در درون سیستم آمریکا منافع خود را از اقدامات روسیه در خطر می‌بینند و بدین طریق می‌گویند اگر بخواهیم می‌توانیم مقابل روسیه بایستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: اساسا آشوب در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و عربستان است چون حکومت پادشاهی یک پدر و هفت پسر در عربستان سعودی یک نوع دیکتاتوری بزک شده است و اینها در شرایط عادی نمی‌توانند پایدار بمانند.

وی افزود: در اذهان عمومی این سوال طرح می‌شود که چرا عربستان قانون اساسی ندارد و اینگونه اداره می‌شود؟، اما وقتی آشوب باشد افکار عمومی به آن سمت کشیده نمی‌شود ضمن این که ناامنی منطقه آسودگی خیال رژیم صهیونیستی را هم در پی دارد.

ارسال نظرات