خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

تغییرنام بی‌سر و صدای میدان شهید«همدانی» اصلاح شد

مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اصلاح تغییرنام بی‌سر و صدای میدان شهید«همدانی» با پیگیری بسیجیان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۵۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

تغییرنام بی‌سر و صدای میدان شهید«همدانی» اصلاح شدعلی اکبر کریم‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به خبری که در خصوص تغییر نام میدان سردار همدانی به میدان شهدای خلبان منتشر شده بود، اظهار داشت: سال 94 در مراسمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی میدان فرودگاه همدان به نام این شهید سرافراز تغییر یافت.

وی ادامه داد: چندی پیش شاهد تغییر نام این میدان به نام میدان شهدای خلبان بودیم که باعث تأسف و تأثر مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان شد.

مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این اقدام بی‌سر و صدا صورت گرفت، گفت: نامگذاری میادین و خیابان‌های شهر به نام شهدای والامقام یکی از اقدامات خوب برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل‌های آینده با رشادت‌های این بزرگان است اما تغییر نام میدان از نام یک شهید به نام شهیدی دیگر زیبنده نیست چراکه همه شهدا بر گردن ما حق دارند.

وی عنوان کرد: بهتر بود نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین شهر به نام شهدای خلبان نیز مطرح و پیگیری می‌شد تا این امر نیز انجام گیرد.

کریم‌پور یادآور شد: نامگذاری ورودی شهر همدان به‌نام سردار همدانی که رشادت‌ها و دلاوری‌های ایشان در دفاع از مظلومین در جهان زبانزد بوده و شناخته شده است، بهترین معرف و مؤید برای شهر دارالمجاهدین همدان و نقش‌آفرینی آن در مقابله با استکبار و دفاع از مظلومین دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از این تغییر‌نام بی سرو صدا با پیگیری‌هایی که بسیجیان دلسوز شهر همدان داشتند مجدد نام این میدان به نام سردار شهید «همدانی» اصلاح شد.

مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: مسئولین ما باید بدانند که مردم تمام کارهای آنها را رصد می‌کنند و اگر کسی از خط قرمز‌های انقلاب عبور کند، با آن برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار شهید «حاج حسین همدانی» از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، 16 مهر ماه سال 94 در سوریه به شهادت رسید.

شهید «همدانی» از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بوده و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرده است.

سردار حسین همدانی بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین(ع) همدان شد و علاوه بر همدان، در شهرهای پاوه و مریوان نیز خدمت کرد.

فرماندهی سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ و مشاورت فرمانده کل سپاه پاسداران ازجمله سوابق این سردار شهید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار