کارشناس فضای مجازی در استان البرز:

ایران توانایی ساخت پیام‌رسان قدرتمند و امن را دارد

کارشناس فضای مجازی در استان البرز گفت: ایران این ظرفیت را دارد تا پیام‌رسان‌های بسیار پرقدرت و امن را در دنیای مجازی عرضه کند.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۶۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، غلامرضا عسگری کارشناس فضای مجازی گفت: از گذشته‌های نه‌چندان دور و هم‌زمان با پیشرفت فنّاوری و روی کار آمدن تلفن‌های همراه هوشمند تا به امروز اکثریت مردم جامعه از پیام‌رسان‌های اینترنتی به‌جای پیامک استفاده می‌کنند که هریک از آن‌ها در هر برهه‌ای با کنار زدن دیگر رقبا از محبوبیت و کارایی خاصی برخوردار بودند.

ایران توانایی ساخت پیام‌رسان قدرتمند و امن را دارد

وی افزود: پیام‌رسانی به نام تلگرام پا بر عرصه گسترده دنیای مجازی گذاشت و با کنار زدن پیام‌رسان‌های دیگر به تنها پیام‌رسان محبوب و کارآمد مجازی در ایران تبدیل شد.

این کارشناس فضای مجازی بابیان این‌که تلگرام نیز در ابتدای کار ضعف‌های فراوانی داشت، گفت: پیام‌رسان‌های ملی و ایرانی نیز می‌توانند با حمایت مردم بر کاستی‌های خود غلبه کنند و با تقویت نقاط ضعف خود و افزایش نقاط قوت به پیام‌رسانی قوی‌تر از تلگرام در دنیای مجازی تبدیل شوند.

عسگری بیان کرد: با پیشرفت روزافزون فنّاوری بسیاری از کشورها درصدد این هستند که پیام‌رسان‌های قدرتمندی را طراحی و به دنیای مجازی عرضه کنند که ایران نیز از این حیث عقب نمانده و اقدام به طراحی و ساخت پیام‌رسان کرده است.

وی تصریح کرد: موفقیت و عدم موفقیت ایران در این زمینه علاوه بر فنّاوری تنها به یک عامل بسیار مهم دیگر بستگی دارد و آن‌هم مردم است.

این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما به هر میزان که در تلگرام فعالیت می‌کنیم و به تبادل اطلاعات در آن مشغول هستیم به همان میزان متحمل هزینه‌هایی می‌شویم که باید گفت که معادل همان پول به خارج کشور در جیب بیگانگان می‌رود که برخی از آن‌ها با استفاده از همین هزینه‌ها به اهداف شوم خود می‌پردازند.

عسگری اظهار کرد: شرکت فیس‌بوک اعتراف کرد که در هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطلاعات بسیاری از کاربران خودش را به نزدیکان ترامپ به‌منظور سوءاستفاده داده است، پس دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام نیز کار سختی نیست!

وی تصریح کرد: چرا ما باید باوجوداین مشکلات از برنامه‌هایی که مشخص نیست سرور آن توسط چه کسانی اداره می‌شود استفاده کنیم؟

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: زمان آن رسیده که ایران و ایرانی از کالای ملی حمایت کنند تا بتوانیم در دنیای مجازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عسگری یادآور شد: ایران این ظرفیت را دارد تا یک پیام‌رسان بسیار پرقدرت در دنیای مجازی عرضه کند.

وی بیان کرد: مردم غیور ایران باید با اطاعت از شعار تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری درسال ۱۳۹۷ مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گام محکمی نیز در راستای فنّاوری جهانی بردارند و بار دیگر شکوه و عظمت ایران را برجهانیان ثابت کنند.

این کارشناس فضای مجازی در پایان گفت: مردم ایران با حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی درصدد رفع عیوب این پیام‌رسان‌ها برآیند تا آن‌ها نیز بتوانند در دنیای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها