فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: سپاه پاسداران در عرصه های اقتصادی به منظور خدمت رسانی به مردم ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را انجام داده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۰۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه صبح امروز در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: طی سال گذشته با تعامل دوسویه بین سپاه ثارالله و اصحاب رسانه استان کرمان سعی شد هماهنگی لازم به‌وجود آید و از تلاش‌های خبرنگاران تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به طرح این سؤوال از سوی مردم و به ویژه جوانان که چرا سپاه تشکیل شد، بیان داشت: بعضی‌ها ایجاد شبهه و تردید می‌کنند که ضرورتی به تشکیل سپاه نبود و یا لزومی برای ادامه کار سپاه نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در 200 سال اخیر و در نهضت‌های آزادی‌بخشی که در کشور ما انجام شد، روحانیت پرچمدار و محور این نهضت‌ها بود و مردم هم آمدند، اما چرا به پیروزی نرسید، زیرا زمانی که روحانیت شناخت را می‌داد، مثلثی با اضلاع استبداد، استعمار و روشنفکران غرب‌زده بودیم. 

ابوحمزه اضافه کرد: امام با تیزبینی و ژرف‌نگری به این جمع‌بندی رسیدند آن مشکل اساسی که باید برای انقلاب فکری بکند، حراست و حفاظت از این انقلاب است بنابراین کمیته، بسیج و سپاه بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفتند تا از نهضت عظیم امام و مردم حفاظت و حراست کنند بنابراین سپاه بر اساس این تفکر و اندیشه تشکیل شد.

**فقط سپاه پسوند ایران را ندارد

وی ابراز داشت: همه ارکان نظام یک پسوند ایران را دارند، اما سپاه تنها مجموعه‌ای است که پسوند ایران را ندارد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است بنابراین سپاه در ابعاد داخلی و خارجی باید نقش خود را در عرصه‌های مختلف ایفا کند.

این فرمانده ارشد نظامی تاکید کرد: هجمه گسترده بر علیه سپاه از داخل و خارج و متهم کردن سپاه و زیرسؤوال بردن آن از سوی دشمنان به علت اثرگذاری این نهاد و از سوی دوستان به علت ناآگاهی آنهاست.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: الحق و الانصاف سپاه همراه انقلاب اسلامی متولد شد و رشد کرد و امروز جوانی است که در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد و هر معضلی پیش آید برای رفع آن مشکل تلاش می‌کند.

وی افزود: بیشترین تهاجم بعد از موضوع امامت و ولایت جامعه نسبت به سپاه است زیرا سپاه بازوری توانمند ولایت، اسلام و نظام است و با تمام وجود در خدمت مردم است و هیچ چیز دیگری را نمی‌خواهد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: محور کار ما بیانات امام و رهبری و بنای کار ما پیاده‌سازی احکام الهی است و واهمه‌ای از تهمت‌ها، افتراها و شبهه‌پراکنی‌ها نداریم. 

ابوحمزه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان حمایت از تولید ملی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین بحث در حمایت از تولید ملی است.

وی یادآور شد: در یک نگاه کلی اگر اقتصاد مقاومتی پیاده شود شعار حمایت از کالای ایرانی و یا شعارهای سال‌های قبل هم محقق می‌شود در غیر این صورت اگر مسؤولان فقط بخواهند برشی را از آن داشته باشند نمی‌توان این شعار را محقق کرد.

ابوحمزه با یادآوری سخنان رهبری مبنی بر مقابله جدی با کالای قاچاق در مراکز رسمی و غیررسمی اضافه کرد: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم و تولیدکنندگان داخلی به رسالت خود عمل کنند و مردم هم از کالای ایرانی بخرند.

وی متذکر شد: سالانه 20 میلیارد دلار ورود قاچاق کالا به کشور داریم که رقم بالایی است، بنابراین اگر بخواهیم مشکل را رفع کنیم یک بعد آن بحث مقابله است و باید به سمت افزایش صادرات برویم و از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت:  سپاه پاسداران در کرمان  در عرصه های اقتصادی به منظور خدمت رسانی به مردم  ۱۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری  را انجام داده است،  سپاه به دنبال مردم‌داری و مردم‌یاری است.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: طی شش ماهه دوم سال گذشته 14 هزار نفر از مردم محروم توسط تیم‌های جهاد پزشکی در استان کرمان مورد معاینه و درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: 90 درصد نیروهای سپاه ثارالله استان کرمان جوان و بقیه افراد باتجربه هستند که از تجربه آنها بهره می‌بریم.

فرماده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: این را بدانید مجموعه کارهایی که پشت آن دشمن هست به روش‌های مختلف ضربه خود را می‌زنند اگر تلگرام مفید بود روسیه و یا بعضی از کشورهای غربی آن را فیلتر نمی‌کردند باید به سمت و سویی برویم از رسانه‌ها و فضای بومی خود استفاده کنیم، بنابراین آنها دردی از کشور ما دوا نمی‌کنند و آنها شیطنت می‌کنند و در مواقع حساس ضربه خود را می‌زنند همان طور که در فتنه 88  و فتنه 96 زهر خود را ریختند.

ابوحمزه گفت: تقدیر و تشویق پاسداران، همسران و فرزندان آنها که دارای رتبه‌های کشوری هستند، مسابقات فرهنگی بین پاسداران، برگزاری مراسم جشن روز پاسدار به مدت چهار شب، پیاده‌روی خانوادگی، حضور پاسداران در نمازجمعه، سرکشی از خانواده‌های پاسدار به ویژه خانواده شهدا و جانبازان، حضور در گلزارهای شهدا و کارگاه‌های مشاوره خانواده از جمله برنامه‌های سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت روز پاسدار و سالگرد تاسیس سپاه پاسداران است.

این فرمانده ارشد سپاه انقلاب اسلامی ابراز داشت: 50 گردان سایبری طی سال جاری از سوی سپاه ثارالله استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات