منصب پاسداری با استقلال طلبی، عزت خواهی، شریعت محوری، خداباوری، ولایتمداری، انقلابی گری و جهاد مخلصانه عجین است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۵۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  همزمان با حلول ماه شعبان المعظم و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، جشن بزرگ روز پاسدار با حضور فرماندهان، مسئولین و خانواده های کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

جانشین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم جشن که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی توسط گروه رزم نوازان سپاه استان آغاز شد، حلول ماه شعبان و اعیاد این ماه مبارک و روز پاسدار و روز جانباز را به خانواده ایثارگران و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری  تبریک گفت.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی اظهار کرد: بیش از 120عنوان برنامه به مناسبت روز پاسدار در سطح استان چهارمحال و بختیاری  اجرا می گردد که جشن ثارالله، دیدار با خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در شهرستان های 9گانه ی استان، سخنرانی فرماندهان سپاه قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، خدمت رسانی گروه های سازندگی سپاه و تیم های بسیج جامعه پزشکی به مردم مناطق محروم، برگزاری نشست های بصیرتی و ... ، از جمله این برنامه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) به نام روز پاسدار ، تصریح کرد: سپاه از بدو تشکیل تاکنون؛ در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و خدمت رسانی به آحاد مردم بویژه محرومان و نیازمندان جامعه، پیشگام بوده و در خط مقدم پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن قرار دارد.

در اقصی نقاط کشور   با ایثار و اخلاص و حضور بابصیرت خود درعرصه های مختلف که برگرفته از قیام عاشورای حسینی است از آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی دفاع و پاسداری کردند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های منصب پاسداری که با استقلال طلبی، عزت خواهی، شریعت محوری، خداباوری، ولایتمداری، انقلابی گری، و جهاد مخلصانه عجین است، تصریح کرد: منصب پاسداری برای پاسداران انقلاب اسلامی به تأسی از سیره بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسن علیه السلام شکل گرفته است.

سرهنگ مرادی، اهداف بزرگداشت روز پاسدار را تبیین پاسداری غیرمحافظه کارانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن، بیان نقش سپاه در عرصه های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد شور و نشاط در بین خانواده های کارکنان سپاه دانست و افزود: بسیاری از موفقیت های پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای مأموریت های محوله مرهون حمایت های معنوی ، فکری و همراهی خانواده های این عزیزان است.

گفتنی است: در این مراسم جشن حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع پیرامون اهمیت خانواده در اسلام و ضرورت مطالعه نهج البلاغه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بعنوان الگوی زندگی معصومین علیهم السلام به ایراد سخن پرداخت و پس از مولودی خوانی و نمایش کمدی و هنرنمایی مصطفی احمدی، از خوانندگان ارزشی کشور ؛ به قید قرعه هدایایی بین شرکت کنندگان به میمنت میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار، ولادت باسعادت حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت اباالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز اهدا شد.

ارسال نظرات