معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به مشاوره، گفت: نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به مشاوره بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۵۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسین رحیمی زاده پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به‌ضرورت همکاری همه نهادها و ادارات مختلف درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از پروژه‌هایی که با همکاری معاونت اجتماعی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد شروع به کارکرد پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بود که آموزش پرورش به‌عنوان مجری و قوه قضائیه به‌عنوان ناظر این پروژه را شروع کردند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش در بسیاری از موضوعات می‌تواند شروع‌کننده باشد و در برابر آسیب‌های اجتماعی اولین خاک‌ریز دفاعی را ایجاد کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی یکسری از وظایفی را در موضوع آسیب‌های اجتماعی به‌طور خاص متوجه آموزش‌وپرورش کرده است که محور این وظایف در حوزه دانش آموزان و خانواده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه با اشاره به‌ضرورت نهادینه شدن موضوع مشاوره بخصوص مشاوره خانواده در استان و کشور، تأکید کرد: با مجموعه اقداماتی که در طول چند سال گذشته در حوزه طلاق صورت گرفته است، منجر به توقف رشد طلاق در استان یزد شده است که این موفقیت بزرگ و گویای این مطلب است که می‌توان در این حوزه با اقدامات مؤثر معضلات اجتماعی را کاهش داد.

رحیمی زاده تصریح کرد: در حوزه آموزش‌وپرورش می‌توان در سه سطح دانش آموزان، معلمین و خانواده و والدین دانش آموزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرد که در همین چارچوب نیز در برخی از مدارس استان یزد این اقدام انجام‌شده و بازخورد خوبی نیز داشته است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از شهریور سال گذشته موضوع مداخله در فرایند طلاق در استان یزد شروع‌شده و زوجین برای ثبت طلاق خود باید دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای را طی کنند که همین موضوع سبب شده تعدادی از متقاضیان طلاق با شرکت در این کارگاه‌های مشاوره‌ای از طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

این مسئول اذعان کرد: باید به‌طور مستمر حلقه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرم را به عقب‌تر بازگردانیم و فعالیت‌های خود را از مدارس و دانشگاه‌ها که افراد تأثیرپذیری بیشتری دارند آغاز کنیم. باید فرهنگ مشاوره و مراجعه افراد به مشاوره برای حل اختلافات و دعاوی در جامعه نهادینه شود؛ چراکه این موضوع می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌های متولی حوزه اجتماعی و فرهنگی بتوان درزمینهٔ کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی گام‌های مهم و عملی برداشت.
ارسال نظرات