علی‌زاده شایق، گفت: با توجه به وضعیت مساعد بارندگی در مازندران و گیلان پیش‌بینی می‌شود، میزان تولید با احتساب دوباره کشت و رتون 5 تا 10 درصد افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۷۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمیل علی‌زاده شایق دبیر انجمن برنج با اعلام این خبر که تولید برنج 5 تا 10 درصد افزایش دارد، اظهار کرد: اگرچه خزانه‌گیری برنج کاران در اواخر اسفند مورد تأیید کارشناسان نبود، اما خوشبختانه به سبب نبود سرمای شدید لطمه‌ای به تولید وارد نشد.

وی از آغاز نشاکاری در استان‌های شمالی خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت مساعد بارندگی در مازندران و گیلان پیش‌بینی می‌شود که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، میزان تولید با احتساب دوباره کشت و رتون 5 تا 10 درصد افزایش خواهد داشت.

علی‌زاده شایق ادامه داد: بنده به نمایندگی از جامعه برنج کاران، حمایت همه جانبه از کشاورزان را امری موثر در جهت حمایت از تولید داخل می‌دانم وبه نظر می‌رسد و باید به طور جدی از تولید داخل حمایت کنیم.

دبیر انجمن برنج با اشاره به آخرین وضعیت واردات برنج، تصریح کرد: در گذشته برخی افراد به راحتی اقدام به واردات  برنج می‌کردند در حالیکه با نوسان ارزش دلار و نبود رقابت، دیگر بی‌حساب و کتاب برنج وارد نمی‌شود.

ارسال نظرات