دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب مراجع باید توجه داشته باشند که مهم ترین هدف جریان نفوذ مرجع سازی است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۸۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله محسن اراکی،  امروز در سلسله نشست‌های رویش با موضوع «استعمار در کالبد مرجع نمایان» که به همت بسیج اساتید طلاب و روحانیون در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به قدرت شیعه و مقاومت اسلامی، تاکید کرد: امروز باید حوزه های علمیه و دفاتر مراجع تقلید نسبت به تهدیدهای دشمنان اسلام هوشیار باشند.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از پایان جنگ تحمیلی در کشور برای مبارزه با اسلام و انقلاب جنگ نرم را طراحی کرده‌اند.

جنگ نرم جهان تشیع را هدف قرار داده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه وقتی دشمنان موفق نشدند از طریق هشت سال جنگ به پیروزی برسند، جنگ نرم را آغاز کردند، گفت:  این جنگ به مراتب گسترده‌تر و خطرناک‌تر است چرا که تنها محدود به مرزهای کشور نیست، بلکه گستردگی آن همه جهان اسلام به ویژه جهان  تشیع را هدف قرار داده است.

شیعه انگلیسی به دنبال براندازی اسلام ناب محمدی است

وی افزود: در هیچ جامعه اسلامی نباید به شیعه انگلیسی میدان قدرت نمایی و حضور داد زیرا این افراد به دنبال براندازی اسلام ناب محمدی هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به تلاش دشمن در جداسازی جامعه دینی از مرجعیت واقعی، تاکید کرد: دشمن به ویژه صهیونیست به تحریف دست زده و حوادث تاثیرگذار مانند عاشورا را در تاریخ اسلام خواب جلوه می دهند. دشمنان تلاش دارند که مسئله خواب در بین عوام طوری تبیین شود که بدون نیاز به یک فرد راهنما از طریق خواب با امام معصوم(ع) ارتباط بگیرند.

وی ادامه داد: دشمنان این سوال‌ها را در اذهان مردم به وجود می‌آوردند که خدا کیست و چگونه باید او را شناخت، این در حالی است که قرآن کریم بارها خداوند را مالک و فرمانروای جهان هستی بیان و معرفی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب شکیک و ایجاد شبهه را یکی دیگر از راه‌های دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در سال‌های اخیر دشمنان بیشترین شبهات را در رابطه با خمس به عنوان بزرگترین منبع مالی مرجعیت شیعه مورد هدف قرار داده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان خود نمی‌توانند به صورت مستقیم به مراجع عظام و حوزه‌های علمیه ما راه پیدا کنند از این رو افراد موجهی همچون تجار، فرهنگیان در قالب سرمایه‌گذار و استاد دانشگاه وارد کشور می‌کنند. این افراد در ظاهر کارهای پژوهشی و علمی و اقتصادی انجام می‌دهند، اما در باطن برای جاسوسی و کارشکنی خود را به حوزه‌های علمیه و دفاتر عظام نزدیک می‌کنند.

آیت الله اراکی ایجاد تفرقه و نفاق را یکی از ابزارهای دشمن در این عرصه عنوان کرد و گفت: دشمن در سالهای اخیر در داخل و حتی خارج از کشور به وسیله های گوناگون قصد نفوذ در میان مراجع تقلید را داشته است که خوشبختانه با بصیرت مرجعیت در داخل کشور نتوانسته است ضربه ای وارد کند.

وی یکی از توطئه های دشمنان اسلام به خصوص در ارتباط با تشیع در سال های اخیر را مرجع سازی و حمایت از کسانی که آنها را نماینده شیعیان در کشورهای اروپایی بیان می کنند، دانست و افزود: از شیعیان انگلیسی یا همان آخوندهای انگلیسی که شبکه های ماهواره ای گسترده ای در اختیار دارند، حمایت میلیاردی صورت می گیرد، زیرا این شبکه ها به دنبال تفرقه در بین مسلمانان و گروه های اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب جریان نفوذ را یکی از خطرناک‌ترین جریان‌های حال حاضر دانست و بیان کرد: مراجع علما باید توجه داشته باشند که مهم ترین هدف جریان نفوذ مرجع سازی است.

وی آخرین حربه دشمنان برای نفوذ در جوامع اسلامی را بدلسازی دانست و افزود: دشمنان با تشکیل گروه‌های القاعده در طالبان، داعش در عراق و سوریه تلاش کردند تا انقلابی بدلی به وجود آورند تا به واسطه آن انقلاب اصلی ما که همان انقلاب اسلامی است را سرکوب کنند.

آیت الله اراکی در پایان گفت: امروز قدرت مرجعیت دینی و سیاسی شیعه از دریای مدیترانه تا غرب آسیا را فراگرفته و مقاومت اسلامی ناب شیعه قوی ترین قدرت در منطقه است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها