مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: سالکاهش ۱۱ درصدی ازدواج و ۶ درصدی طلاق در استان گذشته ۶ هزار و ۵۵۱ واقعه ازدواج و سال ۹۵ هفت هزار و ۳۹۹ مورد ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۸۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
سعید محوری افزود: همچنین در سال ۹۶ هزار و ۶۱۶ واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق به ثبت رسید که این آمار نسبت به سال قبل از آن هزار و ۷۱۹ مورد بوده است (۶ درصدکاهش).
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۴ واقعه طلاق در استان رخ می‌دهد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته در زمینه ازدواج رتبه ۳۰ و در زمینه طلاق رتبه ۳۱ کشور را به خود اختصاص داد.
محوری ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک وابسته به قوه قضائیه، دستگاه متولی آمار مربوط به ازدواج و طلاق در کشور محسوب می‌شود و دفاتر ازدواج و طلاق نیز با نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: بر اساس قانون، همه ازدواج و طلاق‌های رسمی اتباع کشور در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق بهکاهش ۱۱ درصدی ازدواج و ۶ درصدی طلاق در استان عنوان واحد‌های سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می‌شود و هم اکنون فعالیت‌های دفترخانه‌های ازدواج و طلاق کهگیلویه و بویراحمد به صورت الکترونیکی انجام و در سامانه متمرکز سازمان ثبت ذخیره می‌شوند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: برگزاری همایش حقوق خانواده با محور مباحث حقوقی در زمینه شروط ضمن عقد، آزمایش ژنتیک، مشاوره قبل از ازدواج، مهریه، طلاق، امضاء تفاهم نامه با سازمان بهزیستی استان و صدور گواهی مربوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی توسط زوجین از اقدامات این سازمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق است.
ارسال نظرات