خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی مانند آل سعود ما را مشرک می‌دانند در حالی که خود مبتلا به شرک سیاسی هستند. خداوند شریک در ملک را نفی کرده، ولی آل سعود در ملک و سیاست آمریکا را به عنوان شریک پذیرفته است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۹۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
آل سعود به شرک سیاسی مبتلا است/ایران به دنبال توسعه‌طلبی نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که در سالن همایش مدرسه امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: یکی از مصیبت‌های وارد بر امت اسلامی این است که دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) قرن‌ها مطالعه، بررسی و تحقیق کردند که چگونه بر کشور‌های اسلامی سلطه پیدا کنند و برای نتیجه‌گیری در این زمینه اقدامات فکری و فرهنگی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان آن‌ها برنامه‌ریزی انجام دادند تا اسلام را به دور از سیاست و مسائل اجتماعی به مردم معرفی کنند که در این زمینه کتاب‌های فراوانی نوشتند و به اندازه‌ای اهتمام کردند که متأسفانه برخی باور کردند که سیاست و دیانت از یکدیگر جدا است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان مردی بزرگ در شهر قم و حوزه علمیه قیام کردند گفت: ایشان اسلام واقعی را به دنیا عرضه و معرفی کردند و در نهایت با رهبری ایشان نهضت و انقلاب به پیروزی نهایی رسید و نظام دینی و الهی در ایران شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مقصد و هدف ما قرآن است؛ در این راستا قانون اساسی با الهام از قرآن نوشته شده و به آرای مردم گذاشته شد و به عنوان میثاق ملی و قانونی به وجود آمد.

محمدی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند که اسلام را به صورت تک بعدی عبادی در قالب نماز و روزه خلاصه کنند گفت: امام خمینی (ره) ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام را به دنیا معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان مطرح کردند در شأن علمای دین نیست که در سیاست و مسائل اجتماعی دخالت کنند، زیرا سیاست فریب و نیرنگ را به همراه دارد و برای سیاستمداران است و افرادی تربیت شدند تا مبلغ این فکر و نظریه نادرست باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین دین را در حوزه خصوصی و فردی تعریف کردند که هر کس در زندگی خصوصی خود پایبند به دین باشد و لازم نیست به صورت گسترده تبلیغ و تحقیق کند تا بتوانند بگویند دین نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد و مطرح شد دین مایه عقب‌افتادگی مسلمین است.

وی با بیان اینکه در مقابل این اقدامات مطرح شد اگر مسلمانان بخواهند پیشرفت کنند باید از دین دست بردارند و از فرهنگ غرب تبعیت کنند گفت: مسلمانان باید به آداب، رسوم و تفکر غربی عمل کنند تا به پیشرفت برسند.

محمدی خاطرنشان کرد: کسانی که در دنیا این فکر، سلیقه و عقیده را دارند شناسایی کردند و به عنوان مهره خود به قدرت رساندند. رضا خان در ایران، آتاتورک در ترکیه و آل سعود در عربستان نوکر و مهره استعمار بودند تا این نظریه را در مقام سیاست و عمل اجرا کنند.

وی ادامه داد: دشمنان برای بخش سیاسی جهان ساختاری طراحی کردند تا این نظریه را پیاده کنند که دیانت از سیاست جدا و علمای دین نباید در مسائل سیاسی ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های بین‌المللی را طراحی کردند و حق وتو برای برخی کشور‌های خاص قائل شدند که امام خمینی (ره) بر این اساس فرمودند: قانون وتو قانون جنگل است و مسلمانان را از نظر مدیریتی، سیاسی، تفکر اعتقادی و معارفی به سلطه خود درآوردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با صلابت و شجاعت در برابر این جریان فکری انحرافی و ساختار سیاسی غیر منطقی و عقلانی وارد صحنه شدند گفت: ایشان به مبلغان و روحانیون پیام دادند به تبلیغ بپردازند بر همین اساس مردم از ایشان حمایت کردند و انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی نهایی رسید و نظام اسلامی بدون وابستگی به شرق و غرب به وجود آمد.

محمدی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی را مطرح کردند و مردم ایران با رأی اکثریت به نظام اسلامی رأی دادند. اکنون ۴۰ سال از عمر این نظام می‌گذرد و به پیشرفت رسیده و دشمنان از این قضیه عصبانی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظریه جدا بودن دیانت از سیاست را باطل کرد گفت: مهمترین اقدام امام خمینی (ره) و نظام اسلامی این است که ساختار قدرت جهانی، سلطه نظامی و سلطه‌گری را درهم ریخت و بر همین اساس بیان شد نه ظلم کنید و نه زیربار ظلم بروید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران و کسانی که می‌خواهند در عرصه قرآن پژوهش کنند ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آیات قرآن را بررسی و به نسل امروز جامعه معرفی کنند و آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آیات توجه کنیم توحید به معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند.

محمدی با بیان اینکه انسان موحد نمی‌تواند زیر بار طاغوت برود و شریک برای خدا و بندگان خدا قائل شود گفت: برخی مانند آل سعود ما را مشرک می‌دانند در حالی که خود مبتلا به شرک سیاسی هستند. خداوند شریک در ملک را نفی کرده، ولی آل سعود در ملک و سیاست آمریکا را به عنوان شریک پذیرفته است.

وی عنوان کرد: عربستان، اسلامی را مطرح می‌کند که با آمریکا موافق است و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و حرف غیر شرعی و غیر قانونی می‌گوید؛ در کدام بخش قرآن برای غاصب حقی قائل شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سرزمین فلسطین را از آن مسلمین و مسلمانان دانست و افزود: نماز، عبادت و قرآن در صورتی قابل قبول است که با تقوا همراه باشد و مؤمنان کسانی هستند که با طاغوت مبارزه و در برابر طاغوت بایستند.

وی خاطرنشان کرد: شیطان اکبر زمان ما آمریکا است. به چه مجوزی آمریکا و برخی کشور‌های غربی به سوریه حمله می‌کنند این اقدام آن‌ها با کدام منطق و قانون است. این امر قلدری و جنایت محسوب می‌شود، ولی به جز اضطراب و رسوایی نتیجه نگرفتند.

محمدی با تأکید بر پرداختن به موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صورت عالمانه و محققانه و به صورت صحیح گفت: دشمنان اسلام و قرآن نگران هستند این آیات مطرح شود اگر قرآن بخوانیم و به استکبار و آمریکا کار نداشته باشیم به ما کار ندارند چنانچه برخی از کشور‌های اسلامی دنیا همین گونه هستند، ولی این امر با توحید سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مصیبت امت اسلام مظلومیت مردم فلسطین است و رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در قلب کشور‌های اسلامی است تا این غده از بین نرود آسایش نداریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: محققان و دانشمندان باید به ابعاد مختلف آیات پرداخته و در اختیار جامعه قرار دهند. اکنون جمهوری اسلامی الگوی مسلمانان و آزادیخواهان شده و دشمنان از این امر نگران هستند.

وی عنوان کرد: اگر از مظلومان عالم در سوریه، لبنان، فلسطین و غزه دفاع می‌کنیم بر اساس تکلیف شرعی و قرآنی است ایران اسلامی به دنبال توسعه‌طلبی نیست، ولی به وظیفه خود به عنوان دفاع از مظلوم و ستمدیده دفاع می‌کنیم.

محمدی یادآور شد: لازم است گفتمان کامل از قرآن، عبادت، سیاست و مبارزه با ظلم و ظالم مطرح شود تا سیره پیامبر اکرم (ص) در زمینه جامع الاطراف بودن محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه آیات قرآن تأمل کنیم و بدانیم دشمنان درصدد هستند به این آیات نپردازیم و حتی دستور دادند که آیات جهاد در مدارس کشور‌های زیر سلطه تعطیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها