خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از افتتاح بیش از۱۷ پروژه عمرانی و اجرای ۲۵ برنامه بهداشتی به مناسبت هفته سلامت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۳۴۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

افتتاح بیش از ۱۷ پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان در نهاونددکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری هفته سلامت است که در این مدت بیش از ۱۷پروژه  بهداشتی افتتاح و ۲۵ برنامه بهداشتی  به مناسبت سال روزجهانی بهداشت و هفته سلامت در نهاوند اجرا می‌شود.

وی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت، گفت: هفتم آوريل سالروز تاسيس سازمان جهاني بهداشت، به عنوان روز جهاني بهداشت نامگذاري شده تا فرصتی براي نگاه بيشتر و بهتر به امر مهم سلامت باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: در كشور ما نیز هفته اول اردیبهشت به نام «هفته سلامت» نامگذاری شد تا با اجرای برنامه‌های متنوع، ضمن گرامیداشت این هفته، با اطلاع‌رساني گسترده براساس شعار سال سازمان جهاني بهداشت، سطح آگاهي جامعه درباره مفاهيم سلامت افزايش يابد.

وی اضافه کرد: برگزاری هفته سلامت در روزهای 1 تا 7 اردیبهشت‌ماه با شعارسازمان جهانی بهداشت «پویش همگانی سلامت؛ برای همه، در همه جا» محور اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت خواهد بود.

دارابی ارتقای سلامت جامعه را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دانست و تاکید کرد: شاخص‌های مطلوب سلامت در جامعه زمانی محقق خواهد شد که اقشار مختلف مردم، سیاستگذاران، دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، برای رسیدن به این مهم مشارکت موثر و پیوسته‌ای داشته باشند و یکی از عوامل موثر در شکل گیری این مشارکت، اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی مناسب در مقوله سلامت است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های اثرگذار گفت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدتی که در هفته سلامت انجام می‌شود، برنامه هایی نیز برای طول سال طراحی شود تا شعار امسال سازمان جهانی بهداشت فقط به یک هفته محدود نشود، چرا که ما در تمام طول سال نیازمند توجه به موضوعات سلامت و فرهنگ سازی آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات