چهل و دومین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و دبیرستان دخترانه کمایی مقدم یاسوج در این دبیرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۳۸۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
در این مراسم خانم مریم گشتاسبی به بیان خاطراتش از ۲۱ سال پرستاری از همسر جانبازش در بستر بیماری پرداخت.

وی با اشاره به بیان سختی‌ها و مشقت‌هایی که در طول این دوران کشیده بودگفت: در دوران پرستاری بنا به جمله زیبای حضرت زینب (س) چیزی جزء زیبایی ندیدم.

مریم گشتاسبی گفت: یک روز زمانی که مصطفی پسر بزرگم تقریباً دو سالش بود روی سینه پدرش نشسته بود و چشم‌های او را غرق بوسه می‌کرد، خیلی برایم عجیب بود، چون اولین باری نبود که باید پدر از او جدا می‌شد. با خودم گفتم: خدایا این بوسه‌ها چه رمز و رازی دارد؟ جواب این سؤال را وقتی فهمیدم که شهید کشاورز از ناحیه دو چشم مصدوم و مجروح شد و بینایی خود را کامل از دست داد.

وی در ادامه نحوه شهادت این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: جراحات شیمیایی تمام بدنش را فرا گرفته بود یک ماهی در بیمارستان ام. آر. آی شیراز بستری بود. بعد از یک ماه وی را مرخص کردند، اما دو سه روز بعد حالش بد شد. در تاریخ ۱/۴/ ۱۳۸۶ در بیمارستان صنعت نفت گچساران بستری شد و از آنجا ایشان را به وسیله هلی کوپتر به شیراز اعزام کردند، اما هنوز مسیر زیادی را طی نکرده بود که برگشت. من هنوز به رفتن هلی کوپتر خیره شده بودم با دیدن چراغ قرمز فهمیدم که به وصال جانان پیوسته است در آن روز ظهر همراه با اذان مؤذن زاده که شهید به آن خیلی علاقه داشت به خیل شهیدان پیوست.
ارسال نظرات