امام جمعه یزد:

ضرورت توجه به برگزاری مراسم جشن‌ ولادت ائمه معصومین(ع) در یزد/حمایت از کالای ایرانی لازمه تقویت اقتصاد کشور است

امام جمعه یزد با بیان اینکه ولادت ائمه برای ما یک نعمت بسیار بزرگ است گفت: همان طوری که در روزهای شهادت امامان(ع) مراسم عزاداری برگزار می‌کنیم، باید در روزهای جشن هم مراسم‌های جشن بگیریم و شام هم به همه مردم بدهیم و برای آنها شادی کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۲۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه یزد به حسینیه ایران لقب گرفته اظهار داشت: یزد جایگاه عاشقان و فداکاران اهل بیت (ع) است و همه چیزشان را در راه خاندان عصمت و طهارت (ع) داده‌اند.

وی به ایام عید شعبان اشاره کرد و گفت: با این وجود در یزد به بحث میلاد ائمه و برگزاری جشن توجه مناسبی صورت نگرفته و آن طوری که لازم است در جشن‌های ولادت ائمه معصومین (ع) مراسم‌های جشن برگزار نمی‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ولادت ائمه برای ما یک نعمت بسیار بزرگ است که باید حتما در این روز‌ها مراسم‌های جشن و شادی برگزار کرد و دیگر افراد و شیعیان جهان را هم شاد کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: همان طوری که در روز‌های شهادت امامان (ع) مراسم عزاداری برگزار می‌کنیم، باید در روز‌های جشن هم مراسم‌های جشن بگیریم و شام هم به همه مردم بدهیم و برای آن‌ها شادی کنیم.

وی به رشادت‌ها و خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تاسیس سپاه پاسداران یک عنایت الهی بود که به دستور رهبر کبیر انقلاب انجام شد و قطعا اگر این اقدام انجام نمی‌شد معلوم نبود که در برابر توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب چه بر سر مردم می‌آمد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز همان تجربه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در داخل کشور سبب پیروزی انقلاب در برابر دشمنان شد، در خارج از مرز‌ها هم با نجات عراق و سوریه از دست مستکبرین و تروریست‌ها، مانع ورود تکفیری‌ها به داخل ایران شدند.

ناصری یزدی به نام‌گذاری امسال اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب خیلی تلاش کردند که ما را وابسته به خود کنند و قدرت تفکر و تعقل را از ما بگیرند، در این راه هم پیش از انقلاب موفق بودند و ما به صورت کامل وابسته به آن‌ها بودیم.

امام جمعه یزد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام این نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد، ولی ما همچنان نتوانستیم تمام دستورات و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را انجام دهیم و لازم است که نسبت به تحقق آن که راهکار نجات انقلاب از تمام مشکلات است را فراهم کنیم.

وی افزود: در ارتباط با با فرهنگ غنی دینی ما داریم هم دشمنان نقشه‌های بسیار خطرناکی کشیده‌اند و توطئه‌هایی علیه فرهنگ دینی به ویژه حجاب و عفاف در جامعه در دستور کار دارند و به دنبال اجرای کامل آن هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما وظیفه داریم که خودمان را و دیگران را از این توطئه‌ها نجات دهیم و نگذاریم که دشمنان به اهداف شوم خودشان دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان وظیفه دارد که خودش را از آتش جهنم نجات دهد و خداوند متعال نه تنها برای شخص انسان بلکه این وظیفه را شامل تمام افرادی دانسته که تحت تکفل وی قرار دارند.

امام جمعه یزد افزود: این برای همه مسئولان و والدین یک وظیفه است که زمینه‌های تربیت دینی و آموزش مسائل شرعی و دینی برای فرزندانمان را فراهم کنیم و با آموزش‌هایمان فرزندان را از آتش جهنم دور کنیم.

ناصری یزدی تصریح کرد: دست‌هایی پشت پرده است و گاهی اوقات با پرداخت هزینه سعی می‌کنند در شهر‌های مذهبی از جمله مشهد، قم و یزد افرادی را به کار بگیرند و حجاب را بی‌ارزش کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند همان کاری را که با آندلس کردند را با انقلاب ایران بکنند و مسائلی از جمله بی‌حجابی و ارتباطات نامشروع را در جامعه عادی کنند و کم کم جوانان را از ایمان دور کنند، همان طوری که در دیگر کشور‌ها از جمله مصر و فلسطین هم انجام دادند.

وی بیان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: در برابر توطئه نظامی بسیار راحت‌تر می‌توان ایستاد، اما این توطئه‌های فرهنگی به صورت خزنده و آرام آرام وارد می‌شوند و کم‌کم جوانان را به گناه می‌اندازند و اعتقادات آن‌ها را ضعیف می‌کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در یزد باید نسبت به این موضوع اهمیت بیشتری قائل باشیم و نگذاریم که در دارالعباده این چنین حرکت‌هایی مشاهده شود.

وی توجه به کالای داخلی را یکی از اساسی‌ترین مسائل در اقتصاد دانست و گفت: در هند، فرانسه، آمریکا، انگلستان، آلمان و دیگر کشور‌های جهان برای اینکه اقتصاد خودشان را تثبیت کنند اجناس خارجی را دور ریختند و آتش زدند و از آن به بعد تولیدات داخلی خودشان را مصرف کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: مردم ژاپن در سال‌های بسیار قبل تمام کفش‌های خود که اجناس خارجی بود را دور ریختند و کفش‌های چوبی پوشیدند و این مقدمه‌ای شد که این کشور تولیدات قوی داشته باشد.

ناصری یزدی بیان کرد: هر کشوری که خواست به اقتصادش رونق دهد، درب واردات و قاچاق را بستند و خودشان کار کردند و حالا به جایی رسیدند که اقتصادشان در جهان زبانزد است، ولی چرا در کشور ما افرادی تاکید دارند که بحث تولید داخلی را تضعیف کنند و زمینه واردات و قاچاق را داشته باشند.
ارسال نظرات