نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از اتفاقات اخیر در بازار ارز گفت: نباید شرایط کشور در مسائل ارزی در این دو ماه به این سمت حرکت می کرد، این برنامه ریزی که الان در حال انجام است بایستی در بهمن ماه انجام می گرفت و نباید فرصت برای خروج ارز از کشور فراهم می‌شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۴۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه اول این هفته نماز جمعه شهرستان اراک با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به سه مقطع و سرفصل‌هایی که به تحولات همه جانبه در طول تاریخ اسلام انجامید، گفت: اولین تحول به دست حضرت علی (ع) و فاطمه زهراء (س) انجام گرفت، دوم نهضت عاشورا و امام حسین (ع) بود و تحول سوم، انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: این انقلاب از میوه‌ها و ثمرات عاشورا بوده و شهید، شهادت، بسیج، ارتش، سپاه، ولایت فقیه، نماز جمعه و... از میوه‌های عاشورا است .

امام جمعه اراک تصریح کرد: اصل انتظار، انتظار عدل دادگستر حاکم به حق و قسط است، یعنی بیان کننده تمام آرمان‌های پیامبران و مستضعفان عالم و برپا کنندگان بساط عدالت است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: میلاد امام حسین (ع)، عید سعید الهی، عید انسانیت، حکمت، عدالت، کرامت، حریت، آزادی و آزادگی است.

وی افزود: درس مکتب امام حسین (ع) درس حق و حق شناسی، حق باوری، مبارزه با فساد و فحشا و منکرات است. ایشان به ما درس آزادگی دادند یعنی ایستادگی در مقابل ظالمان و مستکبران و دفاع از حق و حقیقت. امام حسین (ع) طرفدار قسط وعدالت و امربه معروف و نهی از منکر و طرفدار استفاده درست از بیت‌المال در جامعه بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ریشه درمکتب عاشورا دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت تمام و نپذیرفتن حرف زور پا به عرصه گذاشته و به مبارزه با دشمنان پرداخته است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع)، مکتب شرف، عزت، حریت، آزادگی، انسان سازی و عشق به خدا و اولیای خدا، عشق به شب زنده داری و سحرخیزی است. برای ادامه مکتب و راه امام حسین (ع) بایستی اول شناخت درست و صحیح از حق و عدالت داشته باشیم، دوم تحلیل صحیح و اصولی داشت و تحت تاثیر تحلیل های ضعیف و کوچک عده ای معاند قرار نگرفت و سوم اینکه اصل مسئولیت پذیری است.

وی با اشاره به کینه توزی دشمنان و معاندان نظام اسلامی گفت: امروز هم دشمنان قشم خورده با انواع مختلف در صدد ضربه زدن به امنیت کشور هستند، ما باید هوشیار باشیم و توطئه ها را خنثی کنیم و همچنین افراد در هر پست و مقاومی که هستند و در جامعه فعالیت می کنند بایستی مسئولیت پذیر باشند.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و دوستداران اهل بیت (ع) گفت: ماه شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است و بایستی نهایت استفاده را از این ماه داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نام‌گذاری میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار گفت: کارنامه سپاه پاسداران، کارنامه بسیار درخشان و پر برکتی است. کارنامه‌ای همراه با عزت، شرف، آزادی و آزادگی؛ و رهروان امام حسین(ع) رهروان کربلا، عاشورا و زینب (س) هستند.

وی افزود: سپاه تا به امروز موجب افزایش عزت و اقتدار کشور بوده است و امیدواریم این نهاد انقلابی با آگاهی کامل و در اختیار داشتن تجهیزات در برابر همه توطئه هایی که علیه کشور ایجاد می شود با قدرت ایستادگی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با انتقاد از اتفاقات اخیر در بازار ارز گفت: نباید شرایط کشور در مسائل ارزی در این دو ماه به این سمت حرکت می کرد، این برنامه ریزی که الان در حال انجام است بایستی در بهمن ماه انجام می گرفت و نباید فرصت برای خروج ارز از کشور فراهم می‌شد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: با مجموع آمار صادرات نفتی و غیر نفتی که چیزی حدود 110 میلیارد دلار می‌شود و وارداتی که حدود 53 میلیارد دلار بوده است چرا باید شاهد این باشیم که با قاچاق کالا، مواد مخدر، واردات لوازم آرایشی و مسافرتهای بی‌جا ارز از کشور خارج شود در حقیقت اقدامات غیر کارشناسانه و غیر اصولی باعث از بین رفتن آبروی کشور می شود و نباید این موضوع تکرار شود.

وی با اشاره به بحث فضای مجازی و لزوم مدیریت این فضا گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب، ملت و امامان جمعه از گذشته تا به امروز سر و سامان دادن به این فضا است؛ اگرچه اقداماتی که امروز در این زمینه در حال انجام است کمی دیر شده و بایستی زودتر از این اقدام می‌شد ولی مردم باید بدانند که این فضا توسط دشمنان نظام مدیریت می‌شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه بایستی شرایط گونه ای فراهم شود تا مردم از فضای مجازی که سرورهای آن ها در داخل کشور است استفاده کنند، گفت: برای اینکه در حوزه فضای مجازی از تولید بومی بهره گیری کنیم لازم است دولت سرورهای مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهد و شرکت های داخلی هم با حفظ امنیت اطلاعات اعتماد عمومی را به استفاده از فضاها بالا ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات