خبرهای داغ:
اثر ی از سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر؛
«کارن الیوت هاوس» نویسنده کتاب «هزار توی سعودی» سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‏های خود قرار داده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۴۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نویسندۀ این کتاب «کارن الیوت هاوس» سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‏های خود قرار داده و بارهای بسیار به آن سرزمین سفر کرده است.

هاوس برای تألیف این کتاب، علاوه بر سفرهای متعددش به این کشور، با بسیاری از شاهزادگان، روحانیان، تجار و حتی زنان همیشه سراپا پوشیدۀ عربستان مصاحبه کرده و حتی روزهای بسیاری را در کنار خانواده‏‌های متفاوت سعودی زیسته و سعی کرده در کتاب خود به لایه‏های زیرین مردم، دین، حکومت، خاندان سلطنتی و گذشته و پیش‌بینی درمورد آیندۀ عربستان سعودی بپردازد.
این کتاب در سال 2012، یعنی اواخر سلطنت ملک ‏عبدالله نوشته شده است و به بحران‏‌های موجود در جامعۀ سعودی اشاره دارد؛ بحران‌‏هایی که تا همین اواخر و حتی تا هم‏اکنون ادامه دارد. اما هاوس برای هرکدام از این بحران‌ها راهکارها و پیشنهاد‏هایی مطرح می‌‏کند و اتفاقا بسیار جالب است که می‌‏بینیم امروزه در دوران ولایت‏عهدی محمد بن‏سلمان، همان‏‌ها طابق النعل‌بالنعل عمل می‌‏شود. این در حالی است که به اعتراف خود نویسنده، عادل الجبیر، شاهزاده و سفیر وقت عربستان در ایالات متحده از مشوقان و حامیان سفرها و پژوهش‌‏های او به این کشور و تألیف این کتاب بوده است.
این کتاب پس از انتشار توجه بسیاری از صاحب‏نظران و پژوهشگران عرصۀ مطالعات خاورمیانه را جلب کرد. هنری کسینجر، خواندن این کتاب را به همۀ کسانی که به دنبال دیدگاه تازه‌‏ای نسبت به یکی از مهم‌‏ترین جوامع جهانند، توصیه کرده و برژینسکی آن را کتابی خوانده که رهبران آیندۀ سعودی باید آن را به دقت بخوانند.

کتاب «هزار توی سعودی نوشته الیوت هاوس سردبیر سابق وال‌استریت ژورنال با ترجمه نگار باغبانی و ابراهیم موسوی توسط نشر اسم منتشر و به زودی روانه بازار کتاب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها