مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان زحمات زیادی را برای پرورش و تربیت همه جانبه دانش آموزان می کشند و تجلیل از معلمان نباید منحصر به روز خاصی باشد.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۸۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، «عسکری نیکزاد» در نخستین نشست فصلی مدیران و روسای شهرستان ها در سال ۹۷ که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش فردی اداره نمی شود اظهار داشت: مدیریت نیازمند مشارکت و تعامل همه جانبه است.

وی برقراری مشارکت سازنده درهمه سطوح را امری مهم در پیشبرد اهداف برشمرد و تصریح کرد: باید باهمکاری بیش از پیش در راستای تعالی آموزش و پرورش گام برداریم .

این مسئول تعارض بین عمل و اندیشه را نشان دهنده ی عدم تناسب بین مدیریت و نیرو برشمرد و خاطر نشان ساخت: اگر چنین تعارضی از رأس کار تا محیط مدرسه وجود داشته باشد منجر به ازبین رفتن ارتباط و صداقت کاری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به پرورش همه جانبه نیروی انسانی بیان داشت: عدم توجه به نیروی انسانی از اعتماد به نفس و انگیزه کاری فرد می کاهد.

نیکزاد با اشاره به تمرکز بر مسائل و مشکلات و تأکید بر نظارت همه جانبه افزود: هر گونه نظارتی باید منطبق بر بازخورد بوده و با توجه به تفاوت های فردی و نیازهای افراد نسبت به کار مثبتی که انجام می شود همراه با تشویق و تقدیر باشد. باید با ایجاد انگیزه منجر به افزایش سطح اعتماد به نفس شده و به همه نیروها بها دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تصمیم گیری سازنده باید با عدالت، انصاف و پیگیری همراه باشد، اذعان داشت: تصمیم گیری باید با مدیریت، عملیات و اجرا همراه باشد و هرگونه تصمیمی باید با برنامه ریزی و بررسی به مرحله اجرا برسد. چرا که بهترین نوع تصمیم گیری این است که نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.

وی روزمرگی امور را یکی از آسیب های جدی ازبین رفتن انگیزه کاری برشمرد و اظهار داشت: داشتن برنامه هفتگی، ماهانه و سالانه ذهن رو به سمت برنامه ریزی برای کار خلاقانه می برد و از روزمرگی امور می کاهد.

نیکزاد با اشاره به بهره وری نیروی انسانی افزود: کارکنان باید با مفهوم بهره وری آشنا باشند اگر بهره وری نیروی انسانی با شاخص تناسب داشته باشد در رسیدن به اهداف کمک شایانی می کند و در صورت عدم بهره وری مدیریت منابع ازبین می رود .

وی استقرار پایه دوازدهم را جزو مهمترین اولویت های آموزش و پرورش ذکر کرد و یادآور شد: در استقرار پایه دوازدهم فضا فراهم سازی تجهیزات و نیروی انسانی، برنامه ریزی برای امتحانات نهایی و کنکور و آموزش کتب جدیدالتألیف از اهمیت ویژه ای بر خوردار است تا دانش آموزان با فکر امن به تحصیل مشغول شوند.

این مسئول پرورش و تربیت دینی دانش آموزان را امری مهم دانست و ترسیم کرد: دین بهترین ابراز تربیتی محسوب می شود پرداختن به مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان آن ها را انسان هایی دین باور و خلاق بار می آورد. چراکه رسالت آموزش و پرورش آموزش و تربیت در کنار هم است.

وی با اشاره به پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید کرد : عوامل تأثیرگذار بیرونی پیش ری دانش آموزان در حال افزایش است باید با برنامه های پیشگیرانه ویژه اولیا و دانش آموزان منجر به امنیت همه جانبه دانش آموزان شویم.

نیکزاد با اشاره به در پیش بودن ایام بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان زحمات زیادی را برای پرورش و تربیت همه جانبه دانش آموزان می کشند و تجلیل از معلمان نباید منحصر به روز خاصی باشد بلکه همواره باید از انسان های مفید تجلیل و تقدیر کرد. امیدواریم در هفته گرامیداشت مقام معلم این مهم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی سلامت جسمانی و روحی همه جانبه دانش آموزان را امری مهم دانست و ابراز داشت: باید در مدارس برنامه های ورزشی متنوع اجرا کرد تا دانش آموزانی شاداب و سالم داشته باشیم امروزه یکی از معضلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد چاقی یا اضافه وزن است .

ارسال نظرات