نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم سال روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع کارکنان سپاه امام صادق (ع) گفت: سپاه نماد ولایت­ پذیری به معنای دقیق کلمه در عصر حاضر است.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۹۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلام علی صفایی بوشهری در این مراسم که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شخصیّت وجودی امام حسین (ع) آن چنان بزرگ است که قابل توصیف نیست و بزرگی وجود ایشان تا جایی است که اندکی از آن در دنیا تجلّی پیدا کرده و واقعش در آخرت متجلّی می ­شود.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) به عنوان یکی از تجلّی ­های وجودی امام حسین (ع) در دنیا تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) در دنیا آن چنان تحولّی ایجاد کرد که انقلاب اسلامی ما در عصر حاضر یکی از تجلّی ­های آن قیام است.

این استاد حوزه علمیه افزود: قیام امام حسین (ع) کتابی برای تاریخ فرهنگی و سیاسی دنیا، کتابی برای ولایتمداری، کتابی برای هرم تشکیلات، کتابی برای بیان این مسئله که انسان با شهادت تمام نشده بلکه آغاز می ­شود و در کل کتابی برای تمام زوایای زندگی بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: آینده فرهنگی و سیاسی جهان از آن قیام کربلا است و اگر امام حسین (ع) را از اسلام کنار بگذاریم چیزی از اسلام باقی نمی ­ماند و در واقع ایشان تاریخ بشریّت را زنده و اسلام را بیمه کرد و بیمه اسلام نیز همان بیمه ادیان الهی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تبریک سال روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: حضرت ابوالفضل (ع) را با شجاعتش در کربلا می­ شناسیم امّا ایشان شخصیّت دانشمند و درس خوانده در مکتب امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت سیدالشهداء (ع) بودند.

آیت الله صفایی بوشهری ولایت­ مداری را یکی از ویژگی ­های حضرت عبّاس (ع) عنوان و اظهار کرد: ایشان هم در فکر، هم در زبان، هم در قلب و هم در عمل ولایت ­مدار بودند و لازم است که همه ما ولایت ­مداری را از ایشان بیاموزیم که جان خود را فدای ولایت کردند.

وی تصریح کرد: ولایت ­مداری یعنی این که انسان تابع با معرفت، پر محبّت و مودّت و در عمل جهادگرانه در مسیر اهداف ولایت قدم گذاشته و جان خود را در این مسیر در طبق اخلاص گذارد.

صفایی بوشهری افزود: انسان ولایت مدار کسی است که در عرصه تابعیّت از ولایت برای خود اصالت قائل نیست، ولایت را هزینه خود نمی ­کند بلکه خود را هزینه ولایت می ­کنند و جانشان را در این مسیر می ­گذارند و به طور خلاصه می­ توان گفت که عاقبت بخیری سیاسی منوط به ولایت­ مداری است.

وی در بخش دوّم سخنان خود شرایط کنونی جهان را شرایط فوق العاده حساسی عنوان و تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که همیشه منطقه غرب آسیا و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد تحولات گوناگون در طول تاریخ بوده است امّا در این سال­ ها شاهد آن هستیم که این منطقه کانون تحول بنیادین جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امروز تمام تفکّرات جهان استکبار و تمام سرمایه ­های فکری، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، عملیاتی و نظامی جهان معطوف به منطقه غرب آسیاست و این منطقه در شرایط کنونی نقش مؤثرتری در پرتو اسلام و انقلاب اسلامی ایفا می ­کند و اینجاست که نقش شما پاسداران در انقلاب اسلامی که تنها نقطه اتکاء اسلام و بشریّت است معنا و مفهوم پیدا می ­کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سپاه را سدی محکم در نبردهای سخت، نیمه سخت و نرم در برابر استکبار عنوان و خاطرنشان کرد: سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه­ های مختلف سیاسی مثل داعش، توطئه­ های سیاسی داخلی و بخشی از معضلات فرهنگی جامعه را از بین برده است و در واقع سپاه عزّت­ آفرین و افتخارآفرین، نعمتی برای جهان اسلام و در خطّ مقدّم همه امور اقتدارآفرین نظام اسلامی و بلکه جهان اسلام است.

وی در پایان در واکنش به تهدیدات نظامی آل سعود بر علیه کشورمان گفت: فقط سپاه امام صادق (ع) و منطقه دوّم دریایی سپاه برای نابودی آل سعود کافی است و یاوه ­گویی ­های مقامات آل سعود نشان از ترس آن­ ها از قدرت روزافزون نظام اسلامی است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات