رئیس کمیسیون فرهنگی گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر تفرش:
رئیس کمیسیون فرهنگی گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر تفرش گفت: سند چشم انداز گردشگری تفرش با هدف توسعه گردشگری این شهرستان با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تدوین و اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۰۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عاطفه بیاتی رئیس کمیسیون فرهنگی گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر تفرش گفت: امروزه گردشگری بi عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای تمامی شهرها است.

وی افزود: وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی یکی از مهمترین پتانسیل های شهرستان تفرش است و این شهرستان با ۱۱۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، از شهرهای مطرح گردشگری در استان مرکزی و ایران است.

بیاتی ادامه داد: ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور گردشگران از ملزومات اولیه توسعه صنعت گردشگری است که سبب رونق اقتصادی در حوزه های مختلف خواهد شد.

وی تصریح کرد: قابلیت های گردشگری شهرستان تفرش با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری باید به پتانسیلی سازنده و اجرایی تبدیل شود تا شاهد معرفی شهر تفرش به عنوان قطب گردشگری استان مرکزی باشیم.

عاطفه بیاتی تصریح کرد: با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و میراث فرهنگی و گردشگری سند چشم انداز گردشگری تدوین خواهد شد و با مدیریت صحیح در آماده سازی زیرساخت ها شاهد جذب توریست و رونق گردشگری هدفمند در شهر تفرش و روستاها خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر تفرش اظهار کرد: وجود آثار تاریخی دوره های مختلف در شهرستان تفرش نشان از قدمت تاریخی این شهرستان دارد که به عنوان دومین شهرستان با محوریت آثار تاریخی معرفی می گردد.

مجموعه تاریخی ششناو، بازارچه تاریخی آهنگران، تکیه تاریخی زاغرم، منازل تاریخی میرشکرائی و ضیائی، مسجد جامع، کاروانسرای روستای خانک، پناهگاه زیرزمینی، حمام تاریخی مشهد، روستاهای دلارام، تاد، نقوسان و کهلو تنها گوشه‌ای از آثار و جاذبه‌های گردشگری موجود در شهرستان تفرش هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات