مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه از کشت ۱۸۰۰ هکتار مزارع الگوی در کشور ایران و استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۱۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان جهاد کشاورزی کردستان، رئیس و پرسنل اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان از مزرعه پایلوت کشت ارقام کلزای فرانسوی در شهرستان دهگلان بازدید نمودند.

دراین بازدید جمال ساروقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان اظهار داشت: در کل شهرستان دهگلان ۵۰۰ هکتار محصول کلزا کشت شده که از این ۵۰۰ هکتار ۷۵ هکتار تحت نظر شرکت اورالزفرانسه بعنوان پایلوت کشوری کشت شده است.

مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه  اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ هکتار مزارع الگوی کشت ارقام فرانسوی تحت نظارت شرکت اورالز فرانسه در کردستان و ۶ استان دیگر جمهوری اسلامی ایران درحال انجام است.


وی افزود:من مطمئنم که کشور ایران جایگاه بسیارعظیم و وسیع برای توسعه کشت کلز دارد به ویژه استان کردستان که دارای قابلیت و پتانسیل بسیار خوب برای توسعه این محصول است.


مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسته در ادامه گفت: با توجه به تکنولوژی‌های هیبریدی که یک تکنولوژی برتر است به وضوح مشاهد می‌شود که به رغم سرمای شدید اخیر در کردستان بعد از یک هفته با مراجعه به مزارع متوجه خواهید شد که هیبریدی چه قابلیت‌های در برابر سرما دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات