مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح بازدید دانش‌آموزی از 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 120 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای استان خبرداد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۳۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالرسول کازرونی اظهار داشت: هم‌زمان با هفته معرفی مشاغل،طرح بازدیددانش آموزی از مراکزآموزش فنی وحرفه ای بوشهر از اول تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری در راستای آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهارتی استان،اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف معرفی پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و بیان نقش تاثیرگذار مهارت در ایجاد اشتغال، انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد:در این بازدیدها، آموزش‌های کوتاه مدت و کپسولی به‌ منظور آشنایی دانش‌آموزان با آموزش‌های مهارتی و معرفی مهارت‌های منجر به اشتغال و حرفه‌های مختلف انجام می‌شود.

کازرونی ادامه داد: از کلیه مسؤولین آموزش و پرورش استان، معلمین، دانش‌آموزان و خانواده ‌ای آنان دعوت می‌کنیم تا با بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه آزاد سطح استان بوشهر، با تجهیزات و نوع آموزش‌های ارائه شده در این مراکز آموزشی آشنا و در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی از سنین پایین گام بردارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیرکردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور و به ویژه در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بازدید از مراکز آموزشی این سازمان با تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی غیررسمی در کشور است، فرصت خوبی را در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی و معرفی آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها