دومین سالگرد شهدای خانطومان با انتقال فرهنگ شهادت

فرمانده سپاه ناحیه چالوس اظهار کرد: این مراسم با هدف تبیین و تشریح و قایع دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، بصیرت‌افزایی و انتقال فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت به نسل فعلی برگزار شده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۳۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در مراسمی که به مناسبت دومین ساگرد شهدای حماسه خانطومان با همت سپاه ناحیه چالوس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد، جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

 

پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، خواندن اشعار حماسی، مذهبی، سرودهای انقلابی و پخش کلیپی از عملیات رزمی، صحنه‌های ایثار و جانفشانی‌ها  و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ و صحنه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی و لشکریان صدامی عراق علیه ایران و نظام مقدس اسلامی و نیز نمایشی از حماسه‌آفرینی‌ها و جانبازی‌های  لشکریان جبهه مقاومت و مدافعان حرم در میادین نبرد جانانه و حیرت‌انگیز در مقابل تکفیری‌های داعش در سوریه که با پخش صحنه‌های معنوی از  دیدار خانواده‌های معزز شهدا با رهبر معظم انقلاب  و اهدای هدایایی به چند تن از خانواده‌های شهدا همراه بوده است.

 

 

 حجت‌الاسلام ایزد پناه یکی از فضلای رزمنده و مدافع حرم در سخنانی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تجلیل از مقام والای شهیدان جبهه‌های حق علیه باطل در طول تاریخ پر افتخار اسلام، به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در این عصر و نسل، خطاب به حاضران گفت: من به شما عزیزان حاضر در این مراسم  خیر مقدم و خوشامد نمی‌گویم چون همه ما اعم از من، شما، برگزارکنندگان مراسم  و حتی خانواده‌های معظم شهدا همگی میهمان شهیدان هستیم و یقینا این شهیدان گرانقدر هستند که به همه ما به شرطی خوشامد می‌گویند که در راهی که برای اسلام و انقلاب گام می‌گذاریم خالصٱ و مخلصٱ باشد نه به صورت متظاهر و فریبنده.

 

 

این روحانی رزمنده در جبهه مقاومت و از مدافعان حرم همچنین تصریح کرد: تفاوت ما انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات با سایر حیوانات و جانداران، صرفنظر از متکلم و با شعور بودن  در این است که در انتخاب راه و رسیدن به هدف نیز دارای اختیار هستیم یعنی راه و هدفی که انتخاب می‌کنیم اختیاری است نه اجباری و بر این اساس شهدای گرانقدر راهی که برگزیدند با بصیرت و با اختیار و هوشمندانه بوده است.


وی گفت: البته رسیدن به مقام شهادت سعادت می‌طلبد یعنی انسان‌های شرور و شیطان صفتان هرگز به مقام شهادت نمی‌رسند چون طبق نص صریح کلام وحی شهیدان بر سر سفره حضرت حق متنعم و مرتزق  می‌شوند.


ایزدپناه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهید خود می‌سوزد و در خون خود می‌غلطد  تا از شمع شهادتش جامعه به راه ضلالت نغلتند.


این همرزم و همسنگر شهدای جبهه مقاومت در خان‌طومان و سایر میادین نبرد در سوریه همچنین با اشاره به جانبازی‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان اسلام در  جبهه مقاومت گفت: ما باید قدر همه شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا را خوب  بشناسیم چون شهدا با ایثار جان، نثار خون پاک، شهادت‌طلبی خود در راه خدا و خانواده‌های معظم شهدا نیز با استقامت، پایداری و شکیبایی خود راه نفوذ دشمنان و حرامیان ضداسلام، قرآن، ملت و مملکت را شجاعانه سد کردند و نگذاشتند این حرامیان به داخل کشورمان نفوذ کنند.

 


در جریان این آیین باشکوه،  فرمانده بسیج ناحیه مقاومت چالوس در گفت‌وگویی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا اعلام کرد: براساس برنامه‌های تنظیمی از سوی سپاه استان مازندران هر ساله از اواخر فروردین تا اواخر اوردیبهشت به تناوب در هر شهر از شهرهای این استان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره و رشادت‌ها، ‌شهادت‌طلبی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب و غرب کشور عزیزمان ایران و مدافعان حرم در جبهه مقاومت و در سوریه نظیر مراسمی برگزار می‌شود.

جابر عسکری گفت: امسال همچون سال‌های گذشته به منظور تجلیل از مقام ۵۰۵ تن از  شهیدان  چالوس در دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و هزاران شهیدی که در زمان جنگ تحمیلی که شهر چالوس به عنوان مرکز اعزام نیروهای منطقه سه کشوری بود و در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از این شهر شهیدپرور به عنوان قدمگاه ۲۱ هزار شهید کردند.


 وی افزود: این مراسم با حضور یکپارچه اقشار مختلف مردم عزیز و ولایی  متشکل از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، امام جمعه، فرماندار، مسؤولان نهاد ها و ادارات، فرماندهان، نیروهای نظامی، انتظامی و قشرهای مختلف مردم عزیز این شهر و شهرهای همجوار با شکوه‌هر چه تمام‌تر برگزار شده است.


فرمانده سپاه ناحیه چالوس اظهار کرد: این مراسم با هدف تبیین و تشریح و قایع دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، بصیرت‌افزایی و انتقال فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت به نسل فعلی برگزار شده است.

عسکری افزود: به نظر می‌رسد حضور گسترده مردم و در گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان در این مراسم  نشان دهنده این است که این هدف مقدس در حد مطلوبی محقق شده است.


در ادامه این مراسم با مداحی و نوحه‌خوانی کربلایی کلهر که در وصف شهدای خان‌طومان شعرهای جان‌سوزی سروده، در این مراسم هم مردم با نوحه‌خوانی او به سینه‌زنی پرداختند.


 شایان ذکر است مهدیه چالوس در دوران دفاع مقدس مرکز برگزاری تمامی مراسم  آیینی، انقلابی، خودسازی و تجمع رزمندگان اسلام بوده و پس از سال‌ها تعطیلی و به همت سپاه، بسیج ناحیه مقاومت این مراسم از نظر جمعیت و کیفیت برنامه‌های معنوی، پس از سال‌ها، یادآور دوران فعالیت گذشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها