خبرهای داغ:
وارثی گفت: وظیفه آسیب شناس گفتار و زبان ارائه مداخلات و درمان توانبخشی اختلالات در حیطه های تولید گفتار، تشدید، صوت، روانی گفتار، زبان، شناخت و تغذیه و بلع (در سطوح دهانی، حلقی و مروی) می باشد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۳۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مناسبت اول اردیبهشت روز ملی گفتار درمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: آسیب شناسی گفتار و زبان، حرفه ای است که خدمات کلینیکی ارائه داده، عهده دار ارائه خدمات پیشگیری، پشتیبانی، آموزش، مدیریت و تحقیق در حیطه ارتباط و بلع در سراسر طول زندگی افراد از نوزادی تا پیری می باشد.
وی گفت: خدمات آسیب شناسی گفتار و زبان خدماتی هستند در زمینه تشخیص و درمان مشکلات بلع(دهانی)، اختلالات گفتار زبان و اختلالات شناخت ارتباط، که منجر به ناتوانی های ارتباطی می شود.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: وظیفه آسیب شناس گفتار و زبان ارائه مداخلات و درمان توانبخشی اختلالات در حیطه های تولید گفتار، تشدید، صوت، روانی گفتار، زبان، شناخت و تغذیه و بلع (در سطوح دهانی، حلقی و مروی) می باشد.
وارثی در خصوص علل بالقوه اختلالات ارتباطی و بلع عنوان کرد:مشکلات دوران نوزادی، اختلالات رشدی، مشکلات شنوایی، ناهنجاری های دهانی، ناهنجاری های حنجره ای، بیماری ها و بدعملکردی های نورولوژیکی، اختلالات روانپزشکی مهمترین علل بالقوه اختلالات ارتباطی و بلع می باشند.
وی ضمن اشاره به راه های درمانی افزود: جهت تشخیص و مداخله بهنگام و مفید هر زمان بیمار یا مراجعی با تاخیر و یا اختلالات رشدی-اکتسابی گفتار وزبان و یا اختلالات صوت و بلع مشاهده شد به آسیب شناس گفتار و زبان (گفتاردرمانگر) مجرب ارجاع داده می شود.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها