دوره آموزشی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر با عنوان طلایه داران با شرکت ۵۰ نفر از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۶۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد مهدی عبدالملکی، از اساتید دانشگاه اظهار کرد: نماز، روزه و بندگی مطلق پرودگار یکی از بزرگترین اموری که در اسلام به آن توصیه شده است و در کنار عبادت الهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه و خاص برخوردار است.

عبدالملکی، به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: تعالی انسانی، امتیازات اسلامی، شاخص‌های دینداری، فضلیت، انسان تکامل بافته از اثرات فریضتین است.
وی فلسفه خلقت انسان را جانشین خداوند عنوان کرد و ادامه داد: انسان در جامعه‌ای به تعالی می‌رسد که برای کنترل رفتار و عملکردش، نظارت اجتماعی باشد که در اسلام به آن امر به معروف و نهی از منکر گفته می‌شود.

عبدالسلام کریمی، نیز در ادامه این دوره آموزشی به ارائه مطالب پیرامون مبانی فقهی فریضتین پرداخت و بیان کرد: اولین آمر به معروف خداوند است.


علی اصغر حسینی، از اساتید دانشگاه نیز به آسیب‌های جدی فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد: در جامعه امروز با تغییر نوع چالش‌ها حوزه دید ما نیز به فراخور باید نسبت به مسائل و چالش‌ها تغییر کند و تمهیدات این حوزه را شناسایی و به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه مذهب صورت عملیاتی دین است، اضافه کرد: همه ما باید عمل و نیت قلبی مان یکی باشد و رفتار‌های ما تحت الشعاع دیگر عوامل قرار نگیرد و خود مجری امر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

وی خواست آسیب‌های فضای سایبری و مجازی جدی گرفته شود و تاکید کرد: بصیرت افزایی و دشمن شناسی از عواملی است که بایستی در جامعه امروز نهادینه شود و امر به معروف و نهی از منکر از راهکار‌های رفع موانع و مشکلات جامعه اسلامی است.


قاضی کولیوند، همچنین بایسته‌های حقوقی و قضایی فریضتین را عنوان و خلط نشان کرد: فلسفه وضع قانون واقعیت جامعه است و قانون گذار همیشه دنبال مردم در حرکت است.

در خاتمه این دوره آموزشی شرکت کنندگان در دوره در آزمون پایانی شرکت کردند و گواهینامه پایان دوره به ارزش ۸ ساعت ازسوی مدیریت آموزش استانداری کردستان برای شرکت کنندگان صادر می‌شود.

پایان پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات