رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان گفت: انقلاب اسلامی ایران به کمک سپاه پاسداران توانست از پیچ‌های تاریخی به سلامت عبور کند.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۰۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام عیسی خانه‌گیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس، اظهار داشت: عنوان سنگین پاسدار در کنار نام سیدالشهدا(ع) به مراتب سنگین‌تر می‌شود.

وی افزود: اگر کلمه پاسدار برگرفته از خون امام حسین(ع) باشد وظایف پاسداران را خیلی سنگین‌تر می‌کند با این تعابیر پاسدار کسی است که برای اسلام از عزیزترین و گرانبهاترین چیزها در زندگی خود می‌گذرد همان گونه که امام حسین(ع) گذشت.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان ادامه داد: پاسدار، لفظ و عنوان خاص نیست بلکه واژه عام است و هرکس که برای حفظ اسلام دست به رشادت بزند پاسدار می‌نامیم.

 خانه گیر ابراز داشت: عنوان پاسدار به معنای خاص محترم و محفوظ است اما باید به معنای عام آن نیز پرداخت، افرادی در مجموعه‌های مختلف به حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی می‌پردازند که می‌توان از آنان به عنوان پاسدار یادکرد.

وی بیان داشت: پاسداران بدانند که قرار گرفتن عنوان پاسدار در کنار نام امام حسین(ع) رسالت آنان را در حفظ و حراست از اسلام و آموزه‌های دینی خطیرتر می‌کند چراکه آن حضرت از همه هستی خود برای احیای دین جدش رسول الله(ص) گذشت.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان بیان کرد: کلمه پاسدار مایه مباهات و افتخار است و انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس مدیون سپاه پاسداران هستند.

 خانه‌گیر به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) درخصوص جایگاه سپاه و نقش آن در حفظ و حراست از انقلاب و نظام مقدس گفت: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود انقلاب هم نبود و امروزه همه ما به مفهوم این جمله کوتاه اما پربار دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در شرایطی تشکیل شد که اوضاع ارتش، شهربانی و ژاندارمری مناسب نبود، در چنین شرایطی ضرورت تشکیل یک نهاد انقلابی برای حفظ و حراست از غنچه نوظهور انقلاب اسلامی احساس می‌شد که با نگاه رژف امام راحل این امر محقق شد.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان گفت: خون بسیاری از سپاهیان و سبزپوشان مقتدر سبب رشد و شکوفایی و به ثمر نشستن درخت انقلاب اسلامی شد.

خانه‌گیر بیان داشت: انقلاب اسلامی به کمک سپاه پاسداران توانست به خوبی از تنگناها و پیچ‌های تاریخی به سلامت عبور کند و با رجوع به تاریخ انقلاب اسلامی می‌توان به معنای جمله معروف امام راحل در خصوص اهمیت تشکیل سپاه پاسداران پی برد.

ارسال نظرات