مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان از خسارت ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمازدگی به باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۱۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

سیدعزیز هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  ضمن ابراز این خبر اظهار کرد: خسارت سرمازدگی فروردین ماه سالجاری در شهرستان مریوان باعث خسارت به یک هزار و ۵۰ هکتار از باغات سطح شهرستان شده که شامل ۵۰۰ هکتار انگور دیم،۳۰۰ هکتار توت فرنگی و ۲۵۰ هکتار گردو است.

وی بیان کرد: متاسفانه میزان برودت هوا در فروردین ماه سالجاری به گونه‌ای بود که به بسیاری از باغات سطح شهرستان مریوان خسارت جدی وارد کرده است.

مدیر جهادکشاورزی مریوان افزود: برآورد‌های اولیه از واردشدن خساراتی معادل ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به باغات مریوان براثر سرمای فروردین سال ۱۳۹۷ دارد.

سیدعزیز هاشمی افزود: در سرما زدگی فروردین ماه ۱۳۹۷ مزارع توت فرنگی تا ۹۰ درصد خسارات دیده اند که سطحی معادل ۳۰۰ هکتار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هکتار از انگور‌های دیم شهرستان مریوان خسارت دیده که ۳۰ درصد از کل انگور‌های دیم این شهرستان را شامل می‌شود و همچنین گردو ۲۵۰ هکتار خسارت دیده که سطحی معادل ۳۰ درصد از میزان باغات گردوی شهرستان است.

وی بیان کرد: طبق برآور‌های اولیه ۳۰۰۰ تن توت فرنگی،۱۰۰۰ تن انگور دیم و ۱۵۰ تن گردو خسارت دیده اند وخساراتی تیز به زراعت وبخش دامپروری شهرستان وارد شده که کارشناسان در حال برآورد آن هستند.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات