فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ گفت: روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی سپاه و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۲۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ دوم پاسدار عزیز موسایی  با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردیبهشت سال58  به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: سپاه یکی از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی می باشد.

وی افزود: ابتکار راهبردی حضرت امام (رحمة الله علیه) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز میلاد امام حسین (علیه السلام)  به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.

 سرهنگ موسایی، ادامه داد: مطالعه کارنامه زرین و حماسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد همانگونه که اگر انقلاب حسینی و حماسه عاشورا  در تاریخ اسلام به وقوع نمی‌پیوست ادامه حیات اسلام عزیز محال می‌نمود، سپاه و پاسداران انقلاب نیز اگر با تأسی به سید و سالار شهیدان در میدان‌های دفاع از انقلاب، جهادی و انقلابی عمل نمی‌کردند،  استمرار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با شک و تردید جدی مواجه می‌شد.

وی گفت: این نهال که دردوم اریبهشت سال58به فرمان معمارکبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره)درقلب انقلاب کاشته شد، اکنون بافداکاری های پاسدارن ازجان گذشته، به شجره طیبه تناوری تبدیل شده است، که درهمه عرصه های داخلی وخارجی به صورت انقلابی وجهادی حضور پیدا می کند و از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به این که دشمنان با تبلیغات مسموم علیه سپاه پاسداران می خواهند بین مردم و این نظام مقدس جدایی بیندازند؛ یکی از مهمترین مولفه های ماندگاری سپاه در چهار دهه از انقلاب اسلامی باتوجه به حوادث که درگذر جهان بوده است را انقلابی بودن و انقلابی زیستن و انقلابی ماندن پاسداران دانست.

موسایی درادامه، برخی حوزه های مأموریتی سپاه از جمله؛ مبارزه بافتنه ها و تجزیه طلبی در اوایل انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم و فتنه های رنگارنگ و همچنین محرومیت زدایی و سازندگی و عرصه های اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم و حوزه فرهنگی را برشمرد و گفت: سپاه یک نهاد پویا، نوآور و فعال در عرصه دفاع از انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن است.

وی همچنین عملکرد سپاه را در عرصه خارجی و رویارویی بانمایندگان استکبار در جنگ های نیابتی منطقه غرب آسیا را قابل ستایش دانست و گروه های تروریستی تکفیری داعش را دست پرورده نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین الملل خواند، که باعث ویرانی و از بین رفتن سرمایه های مادی و معنوی ملت های مظلوم منطقه غرب آسیا شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ، گفت: دستاوردها و موفقیت های سپاه به واسطه پیروی از ولایت، حمایت مردم از این نهادمقدس و همچنین درخدمت مردم باروحیه انقلابی وجهادی بودن است. 

ارسال نظرات