خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اعلام کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: با توجه به سند توسعه اشتغال و تعهدی که در ارتباط با اشتغال روستایی و فراگیر داریم تعهد اشتغال استان بر 20 هزار فرصت شغلی در پایان سال 97 بنیان گذاشته شده که امیدواریم به مانند سال گذشته تحقق یابد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۴۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به فعالیت‌های در نظر گرفته‌شده در سال جاری اظهار کرد: هدف‌گذاری دولت در سال 97 در موضوع اشتغال بر 2 بخش اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی استوار است.
وی افزود: این دو بخش از بُعد اهدای تسهیلات بانکی با بهره پایین در نظر گرفته‌شده است که طی آن در بحث اشتغال روستایی برای طرح‌های سرمایه در گردش 10 درصد، برای ایجادی و توسعه‌ای 6 درصد و برای اشتغال فراگیر نیز 269 میلیارد و 400 میلیون تومان ابلاغ در نظر گرفته‌شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: نرخ تسهیلات در ابتدای کار 18 درصد است اما در بین کار بین 2 تا 6 درصد یارانه سود برای آن در نظر گرفته‌شده است.
این مسئول تصریح کرد: سوای موضوع تسهیلات که به‌عنوان یکی از اهرم‌های ایجاد اشتغال محسوب می‌شود از مشوق‌های بیمه‌ای مصوب شده که در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد در قالب طرح‌های کارورزی و طرح‌های مهارتی برای ایجاد فرصت‌های شغلی استان نیز استفاده خواهد شد.
بابایی عنوان کرد: رویکرد مسئولان بیشتر بر حمایت از طرح‌هایی است که می‌توانند کالاهای ایرانی تولید کرده و آن محصول و کالا نیز با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی اعلام کرد: گزارش رسمی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد هدف‌گذاری‌های سال 96 برای نرخ بیکاری در استان بر کاهش 8 دهم درصدی بود که امسال به رقم 9 دهم درصد رسیدیم و نرخ بیکاری از 11.6 دهم درصد در پایان سال 95 به عدد 10.7 دهم درصد در پایان سال 96 رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین تأکید کرد: این آمار نشان می‌دهد هدف‌گذاری‌های درست بوده و امیدواریم در پایان سال 97 نیز با کاهش 8 دهم درصدی نرخ بیکاری به رقم زیر 10 درصد برسیم.
وی با بیان اینکه در سال 96 تسهیلات زودبازده برای اشتغال فراگیر و طرح‌های روستایی کامل عملیاتی نشده بود، گفت: از ابتدای سال جاری استارت این کار آغاز شده و تاکنون در حدود 3 هزار و 590 طرح در دستگاه‌های اجرایی استان در حال بررسی که 196 طرح به بانک‌های عامل که شامل 4 بانک در حوزه روستایی ارسال شده است.
این مسئول یادآور شد: همچنین بالغ بر 19 میلیارد تومان طرح در قالب اشتغال روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده که امیدواریم رونقی مضاعف را در حوزه اشتغال استان ایجاد کند.
بابایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سند توسعه اشتغال و تعهدی که در ارتباط با اشتغال روستایی و فراگیر داریم تعهد اشتغال استان بر 20 هزار فرصت شغلی در پایان سال 97 بنیان گذاشته شده که امیدواریم به مانند سال گذشته تحقق یابد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها