رئیس دارالقرآن الکریم استان سمنان گفت: در سال گذشته ۲۷ مرکز قرآنی ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار را دریافت کردند که از این میزان ۲۲۰ میلیون ریال سهم مؤسسات قرآنی و ۸۰ میلیون ریال سهم خانه‌های قرآن شهری و روستایی بوده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۶۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد دلالی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۱۸ مرکز قرآنی دارای مجوز از مراکز ذی‌صلاح در استان سمنان فعالیت دارند، تأکید کرد: از این تعداد ۵۴ مؤسسه قرآنی و ۶۴ خانه قرآن شهری و روستایی هستند که در دو سال گذشته، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان توانست به ۴۲ مرکز، حمایت مالی برساند همچنین حمایت از بقیه مراکز نیز در دستور کار اداره امور قرآنی قرارگرفته است.
وی افزود: در راستای حمایت از مراکز قرآنی استان، ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار شامل ۱۰۰ میلیون ریال برای مؤسسات قرآنی و ۵۰ میلیون ریال برای خانه‌های قرآن شهری تخصیص یافت.
رئیس دارالقرآن الکریم استان سمنان بابیان این‌که حمایت مالی و اعتباری از مؤسسات و مراکز قرآنی موجب رشد و تعالی بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان در زمینه علوم قرآنی خواهد شد، تأکید کرد: در سال گذشته ۲۷ مرکز قرآنی ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار را دریافت کردند که از این میزان ۲۲۰ میلیون ریال سهم مؤسسات قرآنی و ۸۰ میلیون ریال سهم خانه‌های قرآن شهری و روستایی بوده است.
دلالی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان علاوه بر حمایت مالی از مراکز قرآنی، حمایت برنامه‌های آن‌ها را نیز بر عهده دارد، تأکید کرد: برنامه‌های اجرایی اداره امور قرآنی استان در دو حوزه آموزش اعم از عمومی و تخصصی و حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، شامل محافل انس با قرآن در مناسبت‌های مذهبی، کرسی‌های ثابت تلاوت قرآن کریم و ... است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها